Astronytt

Publisert 23. juni 2023 12:19

Det europeiske romteleskopet Euclid skal kartlegge den mørke energien og materien i verdensrommet, og milliarder av galakser vil bli observert de neste seks årene. Forskere fra Universitetet i Oslo har sentrale roller i det vitenskapelige samarbeidet.

Publisert 22. des. 2022 13:11

Kva som eigentleg er greia med vintersolverv? Astrofysikaren Sondre Vik Furuseth gir ein kort og førebels enkel forklaring i denne saka for Aftenposten.no.

Publisert 15. des. 2022 15:54

Det svenske solteleskopet fyller 20 år. Solfysikere ved RoCS har vært aktive brukere av teleskopet siden den første solstrålen traff linsen i 2002.

Publisert 19. mai 2022 18:43

Spektakulære bilder fra kraftige utbrudd på Solen og en magisk utsikt til Solpolene er resultatet av Solar Orbiters nærkontakt med Solen i mars. Materialet forskerne skal i gang med beskrives som en skattekiste av bilder og innsikt. Universitetet i Oslo, med forskere fra hele verden, bidrar med sitt solmiljø.

Publisert 28. mars 2022 11:13

Romfartøyet Solar Orbiter leverer: Nye strålande bilete av Sola. RoCS - Rosseland senter for solfysikk, ITA, står bak SPICE - eit av instrumenta som gjer det mogleg.

Publisert 11. feb. 2022 13:27

Endelig er det avgjort! NASA og RoCS - Rosseland senter for solfysikk skal jobbe med et nytt solprosjekt for å forstå jord-sol-miljøet bedre.

Publisert 25. mai 2021 16:01

- Det er berre ein heilt bestemd tone som kjem. Kvifor den blir der og er den same over tid, krev jo ei forklaring, seier professor Boris Gudiksen ved RoCS - Rosseland senter for solfysikk i eit intervju med forskning.no.

Publisert 20. mai 2021 17:24

Sju solforskarare ved RoCS - Rosseland senter for solfysikk, UiO, får boltra seg i bladet Astronomi som er i sal no. Her kan du lesa om korleis dei forskar på Sola og kva som står att å finna ut om stjerna vår.