LØP for LAF

Torsdag 11. mai kl 12 stiller studenter og ansatte ved Farmasøytisk institutt opp i veldedighetsløpet LØP for LAF! Målet er å samle inn nok penger til å kjøpe en LAF-benk til et etiopisk kreftsykehus.

Løype på Blindern campus

Mellom klokka 12 og 14 vil deltagerne løpe, gå, eller på annen måte ta seg rundt løypa på Blindern. Løypa starter på Fredrikkeplassen, er en drøy kilometer lang, og tanken er at jo flere runder man løper, jo mer penger vil samles inn. Deltagerne har på forhånd skaffet seg sponsorer som gir enten et fast beløp, eller et beløp pr runde.

Her går løypa. Starten er ved Fredrikkeplassen!

Vil hjelpe etiopiske kreftpasienter

Inntektene fra løpet, som arrangeres av Farmasøyter Uten Grensers studentgruppe ved UiO, skal gå til innkjøp av en LAF-benk til kreftavdelingen ved Black Lion Hospital i Addis Abeba i Etiopia.

LAF-benker brukes for å redusere risikoen for kontaminasjon ved tilberedning av f.eks. infusjonsvæsker.

Visste du at...

Sist gang FUGs studentgruppe ved UiO arrangerte et veldedighetsløp greide de å samle inn nærmere 50 000 kroner? Pengene gikk til innkjøp av laboratorieutstyr til et helsesenter i Mali.

Fra veldedighetsløpet LØP for LAB i 2012.

Publisert 8. mai 2017 16:11 - Sist endret 8. mai 2017 16:11