Andre

Tidligere

Tid og sted: , Cinemateket

CERN er 60 år og Cinemateket viser dokumentarfilmen "Partikkelfeber" på stort lerret.

Ansatte og studenter ved UiO får billetter til medlemspris!

Tid og sted: , Gaustadalléen 23C

Har du lurt på hvordan et renrom ser ut? Interessert i nanoteknologi, solenergi eller forskning generelt? Mikro- og nanoteknologilaboratoriet åpner dørene for publikum!

Tid og sted: , KV346, Kjemibygningen
Tid og sted: , Store fysiske lesesal

Fysisk institutts alumnusnett (Fia) inviterer tidligere og nåværende studenter til fest i Store fysiske lesesal! Kvelden starter med mingling med gamle og nye venner. Vi får siste nytt om Higgs boson, middag og gjensyn med en gammel emneforeleser. Kvelden avsluttes med kaffe, kaker, og litt attåt, før festen fortsetter inn i de sene nattetimer…

Tid:

En dag som partikkelfysiker, for elever i videregående skole.

Tid og sted: , Aud. 2, Georg Sverdrups hus

Intelligente sensorer og innvevde systemer - tanker rundt utviklingen av programmerbar elektronikk innen instrumentering for romfysikk og partikkelfysikk.

Tid og sted: , Store fysiske auditorium, Fysikkbygningen

Tid og sted: , Lille fysiske aud

Tid og sted: , Blindernkjelleren, Fysikkbygget

Ansatte og venner av instituttet er hjertelig velkommen til den tradisjonsrike kringlefesten!

Levende julemusikk i pendelhallen fra 11.45

Tid og sted: , Store fysiske auditorium, The Physics Building

UiO jubilerer, og i den anledning byr Insitutt for teoretisk astrofyikk i samarbeid med Fysisk institutt og Institutt for geofag på en spennende foredragsrekke. Kom og hør Robert Kirshner fortelle om astrofysikk, Bob Bindschadler forelese om jordobservasjon og David Southwood om romfysikk.

Tid og sted: , Blindern

Astrofestivalen er en helt annerledes kulturbegivenhet som tilbyr deg opplevelser hentet fra astronomi, romfart, naturvitenskap og teknologi.

2011-festivalen er en del av feiringen av Universitetet i Oslos 200-års jubileum.

Tid og sted: , Gamle festsal, Domus Academica

For å markere at det i 2011 er 100 år siden Marie Curie mottok nobelprisen i kjemi, som den eneste gjennom tidene med nobelpriser i to ulike fag (kjemi og fysikk), setter vi søkelyset på personen Marie Curie og arven etter henne.

Tid og sted: , Fysikkbygningen

Er du interessert i CERN-forskning, relativitetsteorien, sammenfiltrede fotoner, sol og D-vitamin eller radioaktivitet?

Da finner du en forelesning her. Åpent for alle!