Tidligere

Tid og sted: , Lille fysiske auditorium, Fysikkbygningen

Candidate of Science in Physics and Mathematics Sergey Shinkevich ved Fysisk institutt avholder prøveforelesning over oppgitt emne: "Spontaneous symmetry breaking and the Higgs particle"

Tid og sted: , Lille fysiske auditorium, Fysikkbygningen

M.Sc. Fredrik Sydow Hage ved Fysisk institutt avholder prøveforelesning over oppgitt emne: "Graphene-based devices: challenges and prospects"

Tid og sted: , Auditoriet, bygg K (Forskningsbygget), OUS-Radiumhospitalet

M.Sc. Tord Hompland avholder prøveforelesning over oppgitt emne: “Correlation versus Causation: Challenges Using Imaging Surrogates of Hypoxia and Interstitial Hypertension to Guide Personalized Cancer Treatment” 14. november kl. 14:15 i Auditoriet, bygg K (Forskningsbygget), OUS-Radiumhospitalet.

Kl. 15:15 samme dag og samme sted avholder kandidaten prøveforelesning over selvvalgt emne: "Tumor Vessel Size Magnetic Resonance Imaging".

Tid og sted: , Lille fysiske auditorium, Fysikkbygningen

M.Sc. Jørn Eirik Olsen ved Fysisk institutt avholder prøveforelesning over oppgitt emne: "The use of metal hydrides for thermal heat storage".

Tid og sted: , Lille fysiske auditorium, Fysikkbygningen

Cand. Scient.  Helén Heyerdahl ved Fysisk institutt avholder prøveforelesning over oppgitt emne: "Physical and biological aspects to consider in the choice of radionuclide for radioimmunotherapy. Experimental and clinical experiences".

Tid og sted: , Lille fysiske auditorium, Fysikkbygningen

M. Sc. Henrik Mauroy ved Fysisk institutt avholder prøveforelesning over oppgitt emne: Applications of polymer-clay nanocomposites

Tid og sted: , Lille fysiske auditorium, Fysikkbygningen

M.Sc. Eirik Gramstad ved Fysisk institutt avholder prøveforelesning over oppgitt emne: "Non-Supersymmetric Grand Unified Model(s) for Physics   below the grand-unification Scale"

Tid og sted: , Auditorium 2, Kjemibygningen

M.Sc. Gry Merete Tveten ved Fysisk institutt avholder prøveforelesning over oppgitt emne: "Evidence of dark matter"

Tid og sted: , Lille fysiske auditorium, Fysikkbygningen

M.Sc. Maya Kobchenko ved Fysisk institutt avholder prøveforelesning over oppgitt emne: "Earthquake triggering by fluids"

Tid og sted: , Auditorium 2, Helga Engs hus

M.Sc. Gyulnara Eyyubova ved Fysisk institutt avholder prøveforelesning over oppgitt emne: "Importance of the recent theta13 measurement in neutrino oscillations"

Tid og sted: , Lille fysiske auditorium, Fysikkbygningen

M.Sc. Jostein Bruun Thorstensen ved Fysisk institutt avholder prøveforelesning over oppgitt emne: Proton Exchange Membrane Fuel Cells - Operating principle and technology.

Tid og sted: , Auditorium 1, Helga Engs hus

M.Sc. Lillian Smestad ved Fysisk institutt avholder prøveforelesning over oppgitt emne: "Searches for Dark Matter with and without accelerators"

Tid og sted: , Auditorium 1, Kjemibygningen

M.Sc. Knut Erik Knutsen ved Fysisk institutt avholder prøveforelesning over oppgitt emne: "Topological insulators: From fundamental physics to device applications"

Tid og sted: , Lille fysiske auditorium, Fysikkbygningen

M.Sc. Ethan Schuyler Long ved Fysisk institutt avholder prøveforelesning over oppgitt emne: "SiGeSn alloys for IR detectors"

Tid og sted: , Auditorium 1, Kjemibygningen

M.Sc. Helge Malmbekk ved Fysisk institutt avholder prøveforelesning over oppgitt emne: "The interplay between optical and electrical analysis of defects in semiconductors: difference and complementarities"

Tid og sted: , Lille fysiske auditorium, Fysikkbygningen

Cand. scient Ingvild Julie Thue Jensen ved Fysisk institutt avholder prøveforelesning over oppgitt emne: "Metal hydrides, tuneable materials for future energy systems"

Tid og sted: , Auditoriet, bygg K (Forskningsbygget)ved OUS-Radiumhospitalet

Siv. ing. Trude Golimo Simonsen ved OUS-Radiumhospitalet avholder prøveforelesning over selvvalgt emne: "Non-invasive molecular imaging of tumor angiogenesis" kl, 14.15 i Auditoriet, bygg K (Forskningsbygget) ved OUS-Radiumhospitalet.

Kl. 15.15 samme dag og samme sted avholder kandidaten prøveforelesning over oppgitt emne "Role of fibroblasts and the extracellular matrix  in tumour progression"

Tid og sted: , Lille fysiske auditorium, Fysikkbygningen

M. Sc. Jaakko Nissinen ved Fysisk institutt avholder prøveforelesning over oppgitt emne: "Topological insulators"

Tid og sted: , Lille fysiske auditorium, Fysikkbygningen

M.Sc. Mads Stormo Nilsson ved Fysisk institutt avholder prøveforelesning over oppgitt emne: "Cosmic microwave background (CMB) radiation"

Tid og sted: , Lille fysiske auditorium, Fysikkbygningen

M.Sc.  Phuong Dan Nguyen ved Fysisk institutt avholder prøveforelesning over oppgitt emne: "GaN-based nanowires: growth, material properties, and applications"

Tid og sted: , Auditoriet, bygg K ved OUS-Radiumhospitalet, UiO

Siv. ing. Kirsti Marie Øvrebø ved ved OUS-Radiumhospitalet avholder prøveforelesning over selvvalgt emne: "PET imaging of tumor hypoxia", kl. 14.15 i Auditoriet, bygg K ved OUS-Radiumhospitalet, UiO

Kl. 15.15 samme dag og samme sted avholder kandidaten prøveforelesning over oppgitt emne: "Functional MR for individualized cancer treatment"

Tid og sted: , Auditorium 2, Farmasibygningen

M.Sc. Mareike Trunk ved Fysisk institutt avholder prøveforelesning over oppgitt emne: "ZnO-based materials and nanostructures for solar cells - possibilities and challenges."

Tid og sted: , Auditorium 2, Kjemibygningen

M.Sc. Chi Kwong Tang ved Fysisk institutt avholder prøveforelesning over oppgitt emne: "Closing the metrological triangle: Use of macroscopic quantum effects to measure current, voltage and resistance."