Ungforsk 2016

Ungforsk arrangeres i år av Det matematisk-naturvitenskapelige fakultet, UiO. Det blir både inspirasjonsshow, workshops, foredrag mm. Institutt for geofag stiller med fire foredrag.

Georessurser: Du finner georessurser slik som mineraler i de fleste produkter rundt deg; sminke, mobiltelefoner, maling, tannkrem, papir og batterier. Ill. foto: Colourbox.no

Institutt for geofag har fire foredrag i årets Ungforsk. Alle innen aktuelle tema.

Du kan mellom annet lære om hvilke enkle fysiske lover som styrer været, at Norge uten platetektonikk hadde vært helt Danmark, og om begrensede georessurser.

Ungforsk er for ungdom hvor forsknings- og utdanningsmiljøer i hovedstadsregionen presenterer seg. Utviklingen av fremtidsrettet teknologi står i fokus, og vi ønsker å inspirere unge mennesker til å velge realfag og naturvitenskaplig utdanning. Det blir show/ workshops/ konferanse/ foredrag på MN-fakultetet, UiO.

Ungforsk arrangeres hver høst for elever i ungdoms- og videregående skole, hovedsakelig 10. klasse og VGS1.

Påmeldingen skjer ved at lærer melder på klassen via Ungforsk sine websider.

Publisert 5. sep. 2016 20:29 - Sist endret 12. okt. 2020 10:33