Tidligere

Tid og sted: , Auditorium 1, the Geology Building

Doctoral candidate Tesfamariam Berhane Abay at the Department of Geosciences will give a trial lecture on the given topic: Remigration and multiple filling histories: causes and geochemical consequences, examples from the Atlantic – Arctic realm

Tid og sted: , Forum, level 0, CIENS, Oslo Science Park

Doctoral candidate Christine Smith-Johnsen at the Department of Geosciences will give a trial lecture on the given topic: The impact of geomagnetic forcing on the composition and dynamics of the middle and lower atmosphere

Tid og sted: , Aud 1, GEO

Welcome to our GEOHYD Lunch Seminar Wednesday 14th December @ 12:15 in Aud 1, The Geology building. The seminar is helt by Andreas Aspmo Pfaffhuber from Norwegian Geotechnical Institute.

Tid og sted: , Faros, level 5, CIENS, Oslo Science Park

Doctoral candidate Ada Gjermundsen at the Department of Geosciences will give a trial lecture on the given topic: Arctic amplification of global warming

Tid og sted: , Aud 1, GEO

Welcome to our GEOHYD Lunch Seminar Wednesday 8th December @ 11:00 in Aud 1, The Geology building. The seminar is helt by Chris Nuth, Department of Geosciences.

Loic Labrousse

From UPMC, ISTeP, Paris

Dmitriy Kolyukhin

From Trofimuk Institute of Petroleum Geology and Geophysics, Novosibirsk, Russia

Tid og sted: , Møterom FAROS, CIENS, Forskningsparken

CIENS inviterer til frokostseminar med tema: Vannforvaltning i endring  – Ferske studier med relevans for regjeringens forslag til endring av den norske vannforvaltningsmodellen. Foredrag fra NIVA, NINA og NIBR om dette på seminaret.

Eva Stüeken

From University of St Andrews, UK

Tid og sted: , Aud 1, GEO

Welcome to our GEOHYD Lunch Seminar Wednesday 29th November @ 12:15 in Aud 1, The Geology building. The seminar is helt by Amy Oen from Norwegian Geotechnical Institute.

Stephan Sobolev

From GFZ, Potsdam and University of Potsdam

Tid og sted: , Møterom FAROS, CIENS, Forskningsparken

CIENS inviterer til frokostseminar med tema: Klima og forurensninger i Arktis. Hør flere foredrag fra Arctic Monitoring and Assessment Programme (AMAP) om dette.

Tid og sted: , Det Norske Videnskaps-Akademi, Drammensveien 78

Med utgangspunkt i et bredt spekter av problemstillinger inviterer Det Norske Videnskaps-Akademi til tverrfaglig, populærvitenskapelig seminar om vann, med en rekke fremragende foredragsholdere. Seminaret er åpent for alle, men krever påmelding. For program og påmeldingsskjema, følg denne lenken

Tid og sted: , Aud 1, GEO

Welcome to our GEOHYD Lunch Seminar Friday 17th November @ 12:15 in Aud 1, The Geology building. The seminar is helt by Dr Joel Fiddes visiting from Switzerland.

John A. Tarduno

From Earth and Environmental Sciences and Department of Physics and Astronomy, University of Rochester, USA

Tid og sted: , Auditorium 1, the Geology building

Doctoral candidate Irene Brox Nilsen at the Department of Geosciences will give a trial lecture on the given topic: A new understanding of regional temperature trends:balancing statistical analysis and modelling of key drivers

Tid og sted: , Aud 1, GEO

Welcome to our GEOHYD Lunch Seminar Friday 10th November @ 12:15 in Aud 1, The Geology building. The seminar is given by PhD student Chloé Scholzen.

Petr Broz

From Institute of Geophysics, The Czech Academy of Science, Prague

Jeff Vervoort

From School of Environment, Washington State University

Tid og sted: , Aud 1, GEO

Welcome to our GEOHYD Lunch Seminar Thursday 2th November @ 12:15 in Aud 1, The Geology building. The seminar is helt by Amir M. Kaynia from NTNU.

Tid og sted: , Vilhelm Bjerknes hus, Aud 4

Læraranes årlege etterutdanningsdag er torsdag 2. november på Blindern. På UiOs Fagleg-pedagogisk dag kan du få med deg aktuelle foredrag i fag du underviser eller som du er interessert å læra meir om. Institutt for geofag og NHM deltar med fleire foredrag.

Giovanni Valsecchi

From Istituto Nazionale di Astrofisica (INAF), Rome, Italy

Tid og sted: , Aud 1, GEO

Welcome to our joint CryoWALL – GEOHYD Lunch Seminar Tuesday October 24th @ 12:15 in Aud 1, The Geology building. This seminar holds two lectures, respectively helt by Michael Krautblatter, TU Munich and Reginal Hermanns, NGU and NTNU.

Tid og sted: , NGI, Sognsveien 72, Oslo

Geofaredagen er et møtested for studenter, undervisere og folk som jobber med geofarer i Norge. Årets Geofaredag er 19 okt. på NGI, Oslo. Her skal vi presentere forskning og utvikling innen geofarer i Norge og internasjonalt. Dagen etter er det ekskursjon til skred –og flomutsatte områder på Romerike.

Tid og sted: , Observatoriet, Observatoriegata 1, 0254 Oslo

Norsk meteornettverk (NMN) inviterer til åpent møte lørdag 14. okt. med ma nytt om mikrometeoritter fra gjesteforsker ved UiO, Jon Larsen. Med foredrag og annet fra nettverket. Møtet er i UiOs eldste bygning Observatoriet, og avsluttes med omvisning i det historiske bygget.