English version of this page

Bidrag frå 'I media'

På desse websidene har vi samla henvisningar til omtale av forsking og presseklipp der tilsatte ved Institutt for geofag, Universitetet i Oslo har bidratt eller uttalt seg i media antan i  intervju, kronikkar eller gitt andre bidrag i den offentlige debatten. Lista er ikkje uttømmende.

Eit varmare klima kan gjera at det vert farlegare å gå i fjellet.  Når evig is, snø og permafrost tinar i bratte og ustabile fjellparti kan det utløysast steinskred, og hengebrear kan gi isskred. Professor Bernd Etzelmüller, Institutt for geofag er intervjua saman med fleire andre i prosjektet 'Klimarisiko i Jotunheimen' av NRK.

Det har vore fleire vulkanutbrot dei seinaste åra på Reykjanes-halvøya og Fagradalsfjall-vulkanen. Det siste store utbrotet var den 14. januar i år. I eit innlegg i 'Forskersonen' på forskning.no skriv forskar Olivier Galland, Njord og Institutt for geofag om utfordringane med å varsla vulkanutbrot.

På Yamal- og Gydan-halvøyene i Sibir finnes 8 store kratre som forskere lenge har lurt på hvordan har oppstått. Nå kan et team av forskere fra Institutt for geofag; H. Hellevang, M. Ippach, S. Westermann og M. Nooraiepour ha løst mysteriet for hvordan de har blitt til. En ny studie har fått stor oppmerksomhet i medier fra hele verden.

Vulkaner finnes mange steder på jorden, og forekommer vanligvis ved tektoniske plategrenser, der platene beveger seg og gir sprekker og svake punkt i jordskorpen. I et intervju i NRK Radio P2 deler Henrik H. Svensen av sin kunnskap om ulike typer vulkaner, konsekvenser av utbrudd og den påvirkningen de kan ha på klimaet.

Islendingene frykter igjen et stort vulkanutbrudd nær Islands hovedstad Reykjavik. Flere forskere ved Institutt for geofag, Universitetet i Oslo har blitt intervjuet om den økte vulkanske aktiviteten. Forsker Olivier Galland var gjest i studio i NRK Nyheter den 6. november.

En ny film og TED-talk med tittelen 'The continents are moving. When will they collide?' ble lansert i TED-Ed serien på YouTube i begynnelsen av mars 2023. Leksjonen er av Jean-Baptiste Philippe Koehl, forsker ved Institutt for geofag og CEED. Så langt har filmen blitt sett av over 360 000 personer. Se denne og to til fra Koehl her!

Hausten 2022 vart det fyrste forskingstoktet i GoNorth-ekspedisjonen gjennomført. Eit mål med ekspedisjonen er mellom anna å utforska den geologiske forhistoria til danninga av Polhavet. Professor Jan Inge Faleide er med i leiinga av GoNorth, og er intervjua av Geoforskning.no om ekspedisjonen.