Vinnerbidraget er kåret

Nettstedet geoforskning.no har i samarbeid med landets geofaglige institutter og Aftenposten Viten hatt en konkurranse for formidling av geofaglig forskning. Nå er beste bidrag kåret og det ble Kjetil Indrevær, postdoktor ved Institutt for geofag som ble er vinner med sin artikkel om tektonikk og kontinentalspredning.

Bildet kan inneholde: anlegg, smil, erme, tre, gress.

Kjetil Indrevær vant formidlingskonkurransen på forskning.no. Foto: Ronny Setså

Vinnerbidraget til Kjetil Indrevær som hadde tittelen Tektonikk – sakte-tv i sakte film, er også blant årets mest leste saker på nettstedet skriver geoforskning.no i sin artikkel.

At han vant konkurransen ble klart etter at juryen hadde vurdert alle de 11 bidragene som hadde kommet inn til fristen den 30. april.

Målet for konkurransen var å oppmuntre landets geofaglige forskningsmiljøer til å formidle forskningsresultater.

Les juryens begrunnelse og andre artikler på geoforskning.no.

Les artikkel:

Vinnerbidraget er kåret, geoforskning.no, 1.6.2015