English version of this page

Aktuelle saker

Publisert 11. mars 2024 16:43

Målet er mest mulig kunnskap i kjemi på fem dager. Deltakerne er seksten elever fra videregående skoler. De er håndplukket ut ifra sine prestasjoner og deltar i den nasjonale konkurransen. Nå konkurrerer de om finaleplass i den nordiske konkurransen.

Publisert 20. feb. 2024 10:15

Senter for materialvitenskap og nanoteknologi (SMN) lyser ut sommerstipend! Stipendet er for studenter på bachelornivå. Oppgavene vil bestå av avgrensede forskningsoppgaver ved en av SMN sine fem forskergrupper.

Søknadsfrist: 12. mars 2024

Publisert 20. feb. 2024 09:27

Geovitenskaplig karrieredag 22. februar er en unik mulighet for GEO-studenter til å utforske fremtidige karriereveier. Det blir stands, seminar, presentasjoner, og gratis lunsj.  Delta på Geovitenskaplig karrieredag på torsdag, og få verdifull innsikt og bli inspirert!

Publisert 15. feb. 2024 06:59

UiO:Livsvitenskap vil støtte 50 sommerprosjekter for studenter mellom april og september 2024. Studenter som er tatt opp på et bachelor-, master- eller relevant profesjonsstudium ved Universitetet i Oslo, kan søke. Påmeldingen åpnet torsdag 15. februar og er nå stengt.

Publisert 12. feb. 2024 13:23

Co-Create handler om å hjelpe studenter med å gjøre store ideer om til virkelige løsninger på virkelige problemer. Studenter i Oslo-regionen som er nysgjerrige på oppstartsselskaper og entreprenørskap eller bare liker å løse problemer, kan nå søke om å delta på det nye studentinnovasjonsprogrammet Co-Create. Søknadsfrist for de innledende design thinking-workshopene i mars er 7. mars.

Publisert 25. jan. 2024 15:03

13.-14. februar er det tid for Livsvitenskapskonferansen 2024 med helsedata som hovedtema. Carl Henrik Gørbitz, direktør UiO:Livsvitenskap, kan love et spennende program med de fremste ekspertene innen helsedata fra inn- og utland. Næringsminister Jan Christian Vestre vil også delta.

Publisert 24. jan. 2024 08:59

Pia var matematikkstudenten som i hvert fall ikke skulle bli konsulent med spisse albuer og lange arbeidsdager. Nå er hun utvikler og teamleder i konsulentfirmaet Accenture.

Publisert 17. jan. 2024 16:46

Dina Marie Nielsen fikk prisen for beste masteroppgave innen Fornybare energikilder og nanoteknologi. Nå jobber hun med vannkraft i Norges største kraftkonsern.

Publisert 7. jan. 2024 21:46

Jakobs jobb går ut på å designe brukervennlige og visuelt fine nettsider for selskaper. Nå samarbeider han med IT-utviklere og fotballtrenere for å lage et trenernettsted for Norges fotballforbund.

Publisert 3. jan. 2024 14:40

– Jeg tror vi er opptatte av at det skal være en mening med jobben vår, ikke bare lønn.

Karoline Sjøens engasjement for klima og miljø har vært avgjørende for mange av karrierevalgene hun har tatt.

Publisert 3. jan. 2024 09:59

Hvordan låner jeg, når er det åpent, har dere printer, og hvordan får jeg fri tilgang til pensum? Her er svarene på alt du visste, eller ikke visste at du lurte på.

Publisert 4. des. 2023 17:10

Våren 2024 tilbyr Institutt for biovitenskap et nytt emne, som gir en bred innføring i rettsmedisinske fagdisipliner. Emnet er for alle som er interessert i rettsgenetikk, rettspatologi, rettstoksikologi eller veterinær rettsmedisin.

Publisert 4. des. 2023 12:13

Årets forelesere for 2023 er nå utnevnt av studentene og Geofaglig Fagutvalg – GFU. Gratulerer til Henrik Svensen og Karianne Lilleøren som får denne gjeve prisen og anerkjennelsen fra studentene i år.