Fire spanjoler og en nordmann

UoA hadde for første gang i år en leseuke. Og som den flittige studenten jeg er, brukte jeg uka på å reise rundt sammen med fire andre internasjonale studenter. Sammen leide vi en bil, og for først gang fikk jeg virkelig et inntrykk av hvor stort Canada faktisk er.  Det viste seg at man faktisk kan være flittig student når man sitter 14 timer i strekk i en bil!

Vi startet med å dra til Vancouver Island. Øya har en fantastisk natur, og vi gikk blant annet gjennom Cathedral Forest (under). Flere av trærne vi så var opp mot 800 år gamle.

I tillegg rakk vi også så vidt innom Victoria før vi krysset grensen til USA.

I USA brukte vi en dag på å kjøre langs kysten, fra Port Angeles til Rialto Beach, og vi besøkte the Olympic National Park.

Deretter gikk ferden videre til Seattle.

Til slutt tilbrakte vi to dager i Vancouver. Også kjent som Raincouver, noe vi fikk førstehånds kjennskap til. Men med tanke på at jeg nærmest ikke har sett regn siden jeg kom til Canada, så kan jeg vel ikke klage. (Edmonton har faktisk sol mer enn 300 dager i året!!)

Alt i alt er jeg imponert over hvor mye jeg har fått sett i løpet av kun en uke (selv om jeg helst ikke vil tenke på hvor mange timer jeg tilbrakte i bilen). Og når man tilbringer en uke sammen med spanjoler, lærer man også litt av hvert... Blant annet har jeg lært følgende ting:
 - Å møtes klokken åtte, betyr at man begynner å tenke på å gå litt etter klokken åtte.
 - Middag klokken ni er å spise tidlig.
 - Et par søte kjeks kan være en fullverdig frokost.
I tillegg har jeg utvidet mitt spanske ordforråd fra å være ikke-eksisterende til å inneholde tilfeldige ord som for eksempel stopp, hva skjer?, pai, solsikkefrø og epler.

Emneord: Canada, fysikk, University of Alberta Av Jenny Bjordal
Publisert 23. nov. 2015 23:04 - Sist endret 25. jan. 2019 15:26
Legg til kommentar

Logg inn for å kommentere

Ikke UiO- eller Feide-bruker?
Opprett en WebID-bruker for å kommentere