Fridtjof Nansens påskjønning for yngre forskarar til Hans Kristian Eriksen

Førsteamanuensis Hans Kristian Kamfjord Eriksen ved Institutt for teoretisk astrofysikk er vinnaren av Fridtjof Nansens påskjønning for yngre forskarar i 2010.

profilbiletet av ein mann

Førsteamanuensis Hans Kristian Kamfjord Eriksen

Kvart år deler Nansenfondet og dei dermed knytte saman fonda ut Fridtjof Nansens påskjønning for yngre forskarar til ein norsk (eller i Noreg fast busett) forskar som enno ikkje har fylt 35 år, og som har levert vitskaplege bidrag av internasjonal betydning på svært høgt nivå. Påskjønninga består av eit diplom og 50.000 kr. Hans Kristian Eriksen vart tildelt påskjønninga for 2010 for dei framifrå forskingsresultata hans innan teoretisk astrofysikk. Påskjønninga vart overrekt under årsmøtet til Det Norske Videnskaps-Akademi av styreleiar i Nansenfondet og dei dermed knytte saman fonda, professor Gunnar Nicolaysen.

Hans Kristian Eriksen tok Ph.d.-grada ved Institutt for teoretisk astrofysikk i 2005, var tilsett som postdoktor ved instituttet til juni 2009 og er frå juli 2009 tilsett som førsteamanuensis. Hans vitskaplege arbeider dreier seg først og fremst om å utvikla nye avanserte metodar for å analysera observasjonar av den kosmiske mikrobølgje-bakgrunnsstrålinga. Analysane hans av data frå den amerikanske WMAP-satellitten har vist at universet kan vera merkelegare enn me har trudd. No arbeider han med dataa frå den europeiske Planck-satellitten, og leier den norske deltakinga i eit spesiallaga radioastronomisk observatorium i Atacamaørkenen i Chile som studerer polarisasjonen til bakgrunnsstrålinga.

By Per Lilje
Published Aug. 10, 2012 10:31 AM - Last modified Feb. 13, 2023 1:05 PM