Guri Langholm

Norwegian version of this page
Phone +47 22845682
Mobile phone +4791128190 +4791128190
Username
Postal address Postboks 1106 Blindern 0317 OSLO

Academic interests

Inquiry-based science in early years and teaching for sustainable development in kindergarten

Courses taught

  • naturfag-matematikk-kompetanse-for-framtidens-barnehage...

Background

  • Master of Science, Zoology, University of Oslo
  • Oslo and Akershus University College of applied Sciences, Faculty of Education and International Studies, Department of Early Childhood Education, from 2012 as Associate Professor
  • Director of Fetsund lenser, Museum and Science information center.
  • Nordic course in parasitology
  • Workshop: "Museum visitor Evaluation and Museum Learning", UiO
  • Studies in pedagogy for assistant professors, Oslo University College

Publications - books

  • Langholm,G. (red), Hilmo,I., Holter,K., Lea,A., Synnes,K.,:(2011) Forskerfrøboka-Barn og natur. Fagbokforlaget. ISBN: 978-82-450-0957-6
  • Langholm, Guri; Tuset, Elly Herikstad.(2013) Matglede i barnehagen. Fagbokforlaget(ISBN 978-82-450-1279-8) 164 p.

Journal articles

  • Sortland, Merete Økland; Tikkanen, Tarja Irene; Heggen, Marianne Presthus; Holter, Kari; Langholm, Guri; Broström, Stig; Bollingberg, Karen; Damgaard, Birgitte; Frøkjær, Thorleif; Gustavsson, Laila; Ladstein, Sigve; Nappen, Kari Grutle; Nordahl, Kristín; Harju-Luukkainen, Heidi; Staffans, Eva; Thulin, Susanne. Kvalitet i barnehagelærerutdanning i naturvitenskap: En fellesnordisk studiemodul. Nordina: Nordic studies in science education 2017
  • Frøyland, Merethe; Langholm, Guri. Skole og museum bør samarbeide bedre. Nordisk Museologi 2009 (2) s. 92-109 HiO UiO
  • Frøyland, Merethe. Langholm, Guri; Forslag til vellykket samarbeid mellom skole og museum. Nordisk Museologi, nr 2, side 75 - 90. Nordisk Museologi 2010 (2) s. 75-90

Book chapters

  • Kasin, Olav; Langholm, Guri (2019). Pedagogikk for en bærekraftig utvikling i barnehagen. Kasin, Olav; (Red.). Bærekraftig utvikling. Pedagogiske tilnærming i barnehagen. Kap.7. Bergen: Fagbokforlaget.
  • Langholm, Guri; Presthus Heggen, Marianne (2019). Tilknytning til natur – en forutsetning for bærekraftig? Kasin, Olav; (Red.). Bærekraftig utvikling. Pedagogiske tilnærming i barnehagen. Kap.8. Bergen: Fagbokforlaget.
  • Langholm, Guri; Presthus Heggen, Marianne (2019). Å (for)bruke for en bærekraftig utvikling framtid. Kasin, Olav; (Red.). Bærekraftig utvikling. Pedagogiske tilnærming i barnehagen. Kap.9. Bergen: Fagbokforlaget.
  • Holter, Kari; Langholm, Guri. (2014) Utforskende naturfag i barnehagen. I: Barnehagedidaktikk. En dynamisk og flerfaglig tilnærming. Fagbokforlaget ISBN 9788232101818.s. 87-102

 

Publications

  • Hov, Asbjørn Magnar & Langholm, Guri (2021). Verdensrommet og stjernebilder i barnehagen. In Jørgensen-Vittersø, Kari Anne & Vik, Unni (Ed.), Barn i by . Universitetsforlaget. ISSN 9788215040936. p. 201–218.
  • Sortland, Merete Økland; Tikkanen, Tarja Irene; Heggen, Marianne Presthus; Holter, Kari; Langholm, Guri & Broström, Stig [Show all 16 contributors for this article] (2017). Kvalitet i barnehagelærerutdanning i naturvitenskap: En fellesnordisk studiemodul. Nordic Studies in Science Education. ISSN 1504-4556. 13(1), p. 97–111. Full text in Research Archive
  • Holter, Kari & Langholm, Guri (2014). Utforskende naturfag i barnehagen. In Broström, Stig; Lafton, Tove & Letnes, Mari Ann (Ed.), Barnehagedidaktikk. En dynamisk og flerfaglig tilnærming. Fagbokforlaget. ISSN 9788232101818. p. 87–102.
  • Frøyland, Merethe & Langholm, Guri (2010). Vellykket samarbeid mellom skole og museum :. Nordisk Museologi. ISSN 1103-8152. p. 75–90.
  • Langholm, Guri & Frøyland, Merethe (2010). Forslag til vellykket samarbeid mellom skole og museum. Nordisk Museologi, nr 2, side 75 - 90. 2010. Nordisk Museologi. ISSN 1103-8152. p. 75 –90. Full text in Research Archive
  • Frøyland, Merethe & Langholm, Guri (2009). Skole og museum bør samarbeide bedre. Nordisk Museologi. ISSN 1103-8152. p. 92–109.

View all works in Cristin

  • Tuset, Elly Herikstad & Langholm, Guri (2021). Matglede i barnehagen 2. utgave. Fagbokforlaget. ISBN 978-82-450-3517-9. 168 p.
  • Kasin, Olav; Haugen, Arne Sveinson; Langholm, Guri; Heggen, Marianne Presthus & Syed, Bushra Fatima (2019). Bærekraftig utvikling - pedagogiske tilnærminger i barnehagen. Fagbokforlaget. ISBN 978-82-450-2298-8. 278 p.
  • Husan, Anne Grete Ingebretsen; Johnsrud, Marit; Langholm, Guri; Spilde, Ingrid & Tveit, Svein (2017). Nye Gaia 4. Naturfag og samfunnsfag for barnetrinnet. Grunnbok. Gyldendal Undervisning. ISBN 978-82-05-48142-8. 191 p.
  • Husan, Anne Grete Ingebretsen; Johnsrud, Marit; Langholm, Guri; Spilde, Ingrid & Tveit, Svein (2017). Nye Gaia 4. Naturfag og samfunnsfag for barnetrinnet. Lærerens bok. Gyldendal Undervisning. ISBN 978-82-05-48146-6. 194 p.
  • Husan, Anne Grete Ingebretsen; Johnsrud, Marit; Langholm, Guri; Spilde, Ingrid & Tveit, Svein (2017). Nye Gaia 4. Naturfag og samfunnsfag for barnetrinnet. Arbeidsbok. Gyldendal Undervisning. ISBN 978-82-05-48145-9. 72 p.
  • Jensen, Inger Kristine; Langholm, Guri & Husan, Anne Grete Ingebretsen (2015). Nye Gaia 1. Naturfag og samfunnsfag. Lærerens bok. Gyldendal Undervisning. ISBN 9788205447714. 96 p.
  • Jensen, Inger Kristine; Langholm, Guri & Husan, Anne Grete Ingebretsen (2015). Nye Gaia 1. Naturfag og samfunnsfag. Arbeidsbok. (Nynorsk). Gyldendal Undervisning. ISBN 9788205447226. 56 p.
  • Jensen, Inger Kristine; Langholm, Guri & Husan, Anne Grete Ingebretsen (2015). Nye Gaia 1. Naturfag og samfunnsfag. Arbeidsbok. Gyldendal Undervisning. ISBN 9788205447219. 56 p.
  • Jensen, Inger Kristine; Langholm, Guri & Husan, Anne Grete Ingebretsen (2015). Nye Gaia 1. Naturfag og samfunnsfag. Grunnbok. (Nynorsk). Gyldendal Undervisning. ISBN 9788205464124. 88 p.
  • Jensen, Inger Kristine; Langholm, Guri; Johnsrud, Marit & Husan, Anne Grete Ingebretsen (2015). Nye Gaia 2. Naturfag og samfunnsfag. Arbeidsbok (Nynorsk). Gyldendal Undervisning. ISBN 9788205447325. 64 p.
  • Jensen, Inger Kristine; Langholm, Guri; Johnsrud, Marit & Husan, Anne Grete Ingebretsen (2015). Nye Gaia 2. Naturfag og samfunnsfag. Grunnbok (Nynorsk). Gyldendal Undervisning. ISBN 9788205447202. 148 p.
  • Jensen, Inger Kristine; Langholm, Guri; Johnsrud, Marit & Husan, Anne Grete Ingebretsen (2015). Nye Gaia 2. Naturfag og samfunnsfag. Lærerens bok. Gyldendal Undervisning. ISBN 9788205464131. 160 p.
  • Jensen, Inger Kristine; Langholm, Guri; Johnsrud, Marit & Husan, Anne Grete Ingebretsen (2015). Nye Gaia 2. Naturfag og samfunnsfag. Arbeidsbok. Gyldendal Undervisning. ISBN 9788205447318. 64 p.
  • Jensen, Inger Kristine; Langholm, Guri; Johnsrud, Marit & Husan, Anne Grete Ingebretsen (2015). Nye Gaia 2. Naturfag og samfunnsfag. Grunnbok. Gyldendal Undervisning. ISBN 9788205447196. 148 p.
  • Jensen, Inger Kristine; Langholm, Guri & Husan, Anne Grete Ingebretsen (2015). Nye Gaia 1, Naturfag og samfunnsfag, Grunnbok. Gyldendal Undervisning. ISBN 9788205464117. 88 p.
  • Langholm, Guri & Tuset, Elly Herikstad (2013). Matglede i barnehagen. Fagbokforlaget. ISBN 978-82-450-1279-8. 164 p.
  • Langholm, Guri; Hilmo, Inger; Holter, Kari; Lea, Anne & Synnes, Kari (2011). Forskerfrøboka. Barn og natur. Fagbokforlaget Vigmostad & Bjørke AS. ISBN 9788245009576. 257 p.
  • Langholm, Guri; Buer, Elisabeth; Johnsrud, Marit; Røsholdt, Ole & Christensen, Arnfinn (2007). Gaia 4 Natur- og sammfunnsfag på barnetrinnet, elevbok. Gyldendal undervisning. ISBN 978-82-05-34141-8. 191 p.
  • Langholm, Guri; Buer, Elisabeth; Johnsrud, Marit; Røsholdt, Ole & Christensen, Arnfinn (2007). Gaia 4 Natur og samfunnsfag for barnetrinnet, Lærerveiledning. Gyldendal Undervisning. ISBN 978-82-05-34143-2. 261 p.
  • Langholm, Guri; Buer, Elisabeth; Johnsrud, Marit; Røsholdt, Ole & Christensen, Arnfinn (2007). GAia 4 Natur- og samfunnsfag for barnetrinnet, arbeidsbok. Gyldendal. ISBN 978-82-05-34668-0. 47 p.
  • Langholm, Guri; Jensen, Inger Kristine; Johnsrud, Marit; Holm, Dagny; Spilde, Ingrid & Utklev, Anne-Elisabeth [Show all 7 contributors for this article] (2006). Gaia 3. Gyldendal Norsk Forlag A/S. ISBN 978-82-05-34135-7. 179 p.
  • Langholm, Guri; Jensen, Inger Kristine; Johnsrud, Marit & Buer, Elisabeth (2006). Gaia 2. Natur- og samfunnsfag for 1. og 2. trinn. Gyldendal Norsk Forlag A/S. ISBN 978-82-05-34660-4. 155 p.

View all works in Cristin

  • Langholm, Guri (2021). Naturfag for de yngste.
  • Tuset, Elly Herikstad & Langholm, Guri (2020). Lær å like sunn mat. Naturfag. ISSN 1504-4564. p. 16–18.
  • Vik, Unni; Fønnebø, Bente; Langholm, Guri; Skaug, Hilde Nancy; Neegaard, Henrik & Sandbakken, Mari [Show all 14 contributors for this article] (2019). Plastdekke i barns lekemiljøer - til beste for hvem? barnehage.no.
  • Hov, Asbjørn Magnar & Langholm, Guri (2019). Nøkler til samspill og samtale i naturen. www.forskerfrø.no.
  • Langholm, Guri & Bergan, Veronica (2018). Bærekraft i barnehagen.
  • Langholm, Guri & Tuset, Elly Herikstad (2017). Smaksglede i barnehagen.
  • Holter, Kari & Langholm, Guri (2017). Magisk vannkanne-kreativ problemløsning. Naturfag. ISSN 1504-4564. p. 60–64.
  • Tuset, Elly Herikstad & Langholm, Guri (2016). Smaksglede i barnehagen.
  • Holter, Kari & Langholm, Guri (2016). Utforskende naturfag i barnehagen.
  • Holter, Kari & Langholm, Guri (2016). Realfagskommunesatsing 2: Utforskende naturfag i barnehagen.
  • Holter, Kari & Langholm, Guri (2016). Realfagskommunesatsing 1: Utforskende naturfag i barnehagen.
  • Holter, Kari & Langholm, Guri (2016). Realfagskommunesatsing: Utforskende naturfag i barnehagen.
  • Sortland, Merete Økland; Langholm, Guri; Holter, Kari; Bollingberg, Karen; Damgaard, Birgitte & Frøkjær, Thorleif [Show all 20 contributors for this article] (2016). Felles nordisk læringspakke i naturvitenskap for barnehagen.
  • Sortland, Merete Økland; Langholm, Guri; Holter, Kari; Bollingberg, Karen; Damgaard, Birgitte & Frøkjær, Thorleif [Show all 20 contributors for this article] (2016). A Joint Nordic Science Education Package for Kindergarten Teachers.
  • Holter, Kari & Langholm, Guri (2016). Utforskende naturfag i barnehagen: ideer og arbeidsmåter.
  • Holter, Kari & Langholm, Guri (2016). Hva har vi tid til?-om sneglefart og timeglass. Naturfag. ISSN 1504-4564.
  • Tuset, Elly Herikstad & Langholm, Guri (2015). Smaksglede i barnehagen.
  • Sortland, Merete Økland; Hagen, Astrid Wallem; Ladstein, Sigve; Thulin, Susanne; Langholm, Guri & Tikkanen, Tarja Irene [Show all 20 contributors for this article] (2015). Felles nordisk læringspakke i naturfag for barnehagen.
  • Holter, Kari & Langholm, Guri (2015). Forskerfrø i norske barnehager.
  • Holter, Kari & Langholm, Guri (2015). Lek med lys. Naturfag. ISSN 1504-4564.
  • Langholm, Guri; Haugen, Arne Sveinson & Holter, Kari (2015). Understandings and practices for sustainability in Norwegian preschools.
  • Holter, Kari & Langholm, Guri (2015). A strange object-Science inquiry in Kindergarten.
  • Holter, Kari & Langholm, Guri (2015). Nå har vi hørt det og-om lek med lyd i barnehagen.
  • Sortland, Merete Økland; Holter, Kari & Langholm, Guri (2014). Quality of Kindergarten Teacher Training in regard to Science and Science concepts. A joint Nordic approach.
  • Tuset, Elly Herikstad & Langholm, Guri (2014). Smaksglede i barnehagen.
  • Holter, Kari & Langholm, Guri (2014). Utforskende naturfag i barnehagen.
  • Holter, Kari & Langholm, Guri (2014). «Lufta er for alle» – fysikk i barnehage.
  • Holter, Kari & Langholm, Guri (2014). «Nå har vi hørt det og!» Om lek med lyd.
  • Holter, Kari & Langholm, Guri (2014). Store lyder-fysikk for små barn.
  • Langholm, Guri (2014). Foreldrene bør senke skuldrene. [Newspaper]. Romerikes blad.
  • Tuset, Elly Herikstad & Langholm, Guri (2013). Smaksglede i barnehagen.
  • Holter, Kari & Langholm, Guri (2013). Utforskende naturfag i barnehagen.
  • Holter, Kari & Langholm, Guri (2013). Lufta er for alle.
  • Holter, Kari & Langholm, Guri (2013). Hva skjer hvis huggormen biter seg selv i tunga? - og andre gyldne bidrag til Forskerfrøprisen.
  • Holter, Kari & Langholm, Guri (2013). Siri,5 years, asks:"What happens if viper bites its own tongue?".
  • Holter, Kari & Langholm, Guri (2013). Kan lyder være store og kan et egg åle seg.
  • Holter, Kari & Langholm, Guri (2013). Forskerfrøprisen, gylne naturfageksempler fra barnehage.
  • Holter, Kari & Langholm, Guri (2013). Forskerfrøprisen, gylne naturfageksempler fra barnehagen.
  • Holter, Kari & Langholm, Guri (2013). Forskerfrøprisen-gyldne naturfageksempler fra barnehage.
  • Holter, Kari & Langholm, Guri (2013). Bordfysikk.
  • Holter, Kari & Langholm, Guri (2012). Natur-og gårdsbarnehager.
  • Holter, Kari & Langholm, Guri (2012). Naturfagsenterets barnehagesatsing.
  • Holter, Kari; Langholm, Guri & Hilmo, Inger (2012). Analyse av naturvitenskapelig arbeid i noen norske barnehager.
  • Langholm, Guri (2012). Antropomorfisme i barnehagen. Naturfag : tidsskrift for Nasjonalt nettverk for naturfag. ISSN 1501-8601. p. 45–46.
  • Holter, Kari & Langholm, Guri (2012). Innlegg fra Naturfagsenteret.
  • Holter, Kari; Hilmo, Inger & Langholm, Guri (2012). Nysgjerrighet, opplevelse og læring, naturfag i barnehagen.
  • Holter, Kari & Langholm, Guri (2012). Curiosity, activity and learning.
  • Holter, Kari & Langholm, Guri (2012). Review and analyses of practices of science education in Norwegian kindergartens.
  • Hilmo, Inger & Langholm, Guri (2012). Skrukketroll. Naturfag : tidsskrift for Nasjonalt nettverk for naturfag. ISSN 1501-8601. p. 26–28.
  • Holter, Kari & Langholm, Guri (2011). Implementering av realfagene i barnehagen.
  • Holter, Kari & Langholm, Guri (2011). Hva er naturfag i barnehagen.
  • Holter, Kari & Langholm, Guri (2011). Utforsking og undring-fysikklek i barnehagen.
  • Holter, Kari & Langholm, Guri (2011). Lufta er for alle-fysikklek i barnehagen.
  • Langholm, Guri; Holter, Kari & Hilmo, Inger (2011). Naturfag eller språk eller begge deler.
  • Holter, Kari & Langholm, Guri (2011). Fysikklek i barnehagen.
  • Holter, Kari & Langholm, Guri (2011). Bøllete bevegelser.
  • Holter, Kari & Langholm, Guri (2010). Kindergartens' responsibility and challenges concerning sustainable development OMEP.
  • Holter, Kari & Langholm, Guri (2010). Realfagsatsing i Tysvær kommune.
  • Holter, Kari & Langholm, Guri (2010). Lufta er for alle! Forskerspirer og lufteksperimenter.
  • Langholm, Guri (2009). Grenseløst viktig. Barnehagefolk. ISSN 1500-6905. p. 16–19.
  • Langholm, Guri & Johnsrud, Marit (2009). Gaia, naturfag og samfunnsfag på barnetrinnet.
  • Hilmo, Inger; Holter, Kari & Langholm, Guri (2009). Bærekraftig utvikling i barnehagen.
  • Holter, Kari & Langholm, Guri (2009). Svingende strenger, natur og lyd.
  • Langholm, Guri & Frøyland, Merethe (2008). Samarbeid mellom skole og museum - utnyttes museumsbesøket for dårlig? Naturfag. ISSN 1504-4564. p. 55–56.
  • Hilmo, Inger; Holter, Kari & Langholm, Guri (2008). Kindergartens Responsibility and Challenges Concerning Sustainable Development.
  • Langholm, Guri (2008). Å leke med smaken - saperemetoden i barnehagen.
  • Langholm, Guri (2007). Samarbeid museum/skole - hva forstår eleven?
  • Langholm, Guri & Frøyland, Merethe (2007). Samarbeid museum/vitensentre og skole.
  • Langholm, Guri; Buer, Elisabeth & Johnsrud, Marit (2007). Gaia - verden er et fantastisk sted. Kurs i læreverket Gaia.
  • Langholm, Guri; Spilde, Ingrid & Utklev, Anne-Elisabeth (2007). Gaia - verden er et fantastisk sted.
  • Hilmo, Inger; Holter, Kari & Langholm, Guri (2006). Naturfagsnikksnakk. Barnehagefolk. ISSN 1500-6905. p. 36–42.
  • Sortland, Merete Økland; Arason, Haukur; Bollingberg, Karen; Damgaard, Birgitte; Frøkjær, Thorleif & Gisladottir, Jona Run [Show all 20 contributors for this article] (2016). Felles nordisk læringspakke i naturfag for barnehagen. Nordplus.

View all works in Cristin

Published June 11, 2019 3:26 PM - Last modified Sep. 1, 2022 2:24 PM