Møteinnkalling 23. februar 2018

23. februar 2018 kl.12.30 - 14.30, Grupperom 298B, Farmasøytisk institutt


SAKSLISTE

Sak-PR 1-18 Godkjenning av møteinnkalling og agenda

Sak-PR 2-18 Referat fra møte 04.12.17

Godkjent på sirkulasjon

Sak-PR 3-18 Referat og orienteringssaker

a) Endring i sammensetning av Programrådet for 2.avdeling v/Programrådsleder

Sak-PR 4-18 Utsatt innleveringsfrist for masterstudenter med undervisningsansvar (vedtakssak/diskusjonssak)

Søknaden ble godkjent på sirkulasjon.

Vedtak: Programrådet for 2.avdeling støtter søknaden og innvilger 4 ukers utsatt innleveringsfrist. Studentene vil da få innleveringsfrist 12.juni og har dermed mulighet til å få avlagt mastergradseksamen før sommerferien (før 1. juli). Dette gjør at studentene ikke blir diskvalifisert i forhold til PhD-utlysninger m.m.

Programrådet for 2.avdeling ser at selve problemstillingen kan bli relevant for flere fagområder i forbindelse med igangkjøring av emner i den nye studieplanen. Det vil derfor arbeides videre med å få på plass noen prinsipielle retningslinjer.

Sak-PR 5-18 Sluttevaluering for FRM5420 - Etnofarmakologi H17 (vedtakssak)

Sak-PR 6-18 Søknad om endring av undervisningstermin for FRM5640 - Pharmacoepidemiology Study Design and Manuscript Writing and FRM9640 - NFIF - Pharmacoepidemiology Study Design and Manuscript Writing (vedtakssak)

Det søkes om å endre undervisningstermin fra vår- til høstsemesteret.

Sak-PR 7-18 Fordeling av internsensorer på masteroppgaver 2018 (vedtakssak)

Det er pr i dag 66 masterstudenter som etter planen skal bli ferdige med masteroppgaven i løpet av 2018. Det er for 2018 opprettet en "internsensorpool" på til sammen 12 personer, 4 fra hver seksjon. Alle skal være forespurte om å stille av ansvarlige seksjonsleder.

De interne sensorene hadde frist til 16.februar med å registrere masteroppgaver de ønsker å være interne sensorer på i 2018. Som for i fjor avtales eksamensdatoene av veileder med både intern og ekstern sensor etter at tildelingen av interne sensorer har funnet sted.

Excel-filen over masterstudenter som etter planen blir ferdige i løpet av 2018 ligger på "Fellesdisken for Farmasi (N:), Sensor_masteroppgaver og Fordeling masteroppgaver 2018". Vi går igjennom skjemaet/fordelingen på møtet.

Sak-PR 8-18 Felles retningslinjer for internsensorrollen (diskusjonssak/vedtakssak)

Det er mange vitenskapelige ansatte som stiller som interne sensorer ved Farmasøytisk institutt. I tillegg er det relativt stor utskiftning i "internsensorpoolen" fra år til år. Det har derfor kommet innspill om at det bør utarbeides felles føringer/retningslinjer slik at rolleutøvelsen blir mest mulig lik, samt at de nye interne sensorene ved hva som forventes av dem. Forslag til retningslinjer/føringer skal opp i Utdanningsutvalget 7.mars.

Sak-PR 9-18 Presentasjon av forskningsgrupper/fagområder i forbindelse med valg av masteroppgaver (diskusjonssak)

Programrådet for 2.avdeling har tidligere diskutert uformelt om å se på muligheter til å endre på presentasjonen av forskningsgruppene/fagområdene i forbindelse med valg av masteroppgaver. I dag presenteres forskningsområdene/fagområdene i forbindelse med midtpraksisuken. Hver fastvitenskapelige ansatt har fått ca.7-8 minutter til å presentere seg og presentasjonene har gått over en hel dag.

Gjennomføringen av presentasjonene tar mye tid, og det kom derfor opp et forslag fra Programrådsleder (Leon) at vi heller burde se på muligheten med en postersesjon hvor studentene går rundt og snakker med de vitenskapelige ansatte. I tillegg til at det settes sammen et abstract-hefte i forkant med posterne slik at studentene er forberedte.

Sak-PR 10-18 Søknad om å starte opp på masteroppgaven før bestått FRM4000 (vedtakssak)

Eventuelt;

 

 

Publisert 5. mars 2018 10:40 - Sist endret 12. feb. 2021 14:12