2017 - Side 2

STJERNESTØV I HOUSTON: Dr. Michael E. Zolensky (NASA), Dr. James Martinez (NASA), Jon Larsen (UiO) og Jan Kihle (IFE) på taket av NASAs Building 13ouston, med Rocket Park i bakgrunnen. Foto: Jan Braly Kihle
Publisert 8. mars 2017 11:37

Visste du at hvert døgn faller det mye kosmisk materiale over Jorda, og at mye av dette er mikrometeoritter. Nå har en norsk forsker utviklet enkle metoder for å finne slike små meteoritter.

Institutt for geofag har to nye bachelorprogram. Programmet Geofag: geologi, geofysikk og geografi tar ikkje opp nye studentar.
Publisert 30. jan. 2017 14:28

Dei to nye bachelorprogramma ved Institutt for geofag; Geofysikk og klima og Geologi og geografi har no fått eigne rekrutteringsfilmar. Det er fyrste gong geostudia ved UiO har slike filmar. Sjå dei nye filmane her ...

Alexander Minakov viser stolt frem Reuschmedaljen 2017 som han fikk under Vinterkonferansen i Oslo, 9-11.01.2017. Foto: Ann Mari Husås / NGF
Publisert 12. jan. 2017 20:25

Alexander Minakov ble tidligere denne uken tildelt Reuschmedaljen 2017 av Norsk Geologisk Forening for sitt viktige forskningsarbeid om kontinentalmarginer i Polhavet.