Institutt for geofag på Holmenkollstafetten 2019

Årets Holmenkollstafett var lørdag 11. mai. Også i år stilte spreke ansatte ved Institutt for geofag med stafettlag.  Lagene fikk gode sluttider, bare rundt 3o-35 minutt etter vinnerlaget.

Holmenkollestafetten 2019: Instituttslaget fra geofag på trappa i Sem Sælandsvei. Foto: Thor A. Thorsen/UiO

Holmenkollstafetten er Norges største friidrettsarrangement, og går av stabelen hver vår; i mai måned i Oslo. Stafetten går i en trasé med start fra St. Hanshaugen og mål på Bislett stadion.

Også i år stilte flere ansatte fra Institutt for geofag med to stafettlag, + flere som deltok på det blandede stafettlaget til Njord - UiO.  Sluttidene til de to instituttlagene var bare litt over 30 minutt etter vinnerlaget fra Bergen, herrelaget og eliteklassen fra idrottslaget Gular som sprang distansen med vinnertid 50:13 minutt. Institutt for geofag sine to team sprang stafetten på tidene;

• UiO Institutt for geofag 1:25:08
  • UiO CEED 1:20:55

UiO - Njord løperteamet der også GEO-folk deltok, sprang inn på sluttiden 1:16:26.

I alt var det svært mange lag fra UiO som sprang i Holmenkollstafetten i år, hele 49 lag stilte og rundt 700 UiO-løpere deltok.

CEEDs lag på Holmenkollstafetten 2019, her på Bislett stadion. Foto: CEED

Instituttet har stilt med lag de siste årene med deltagere fra alle seksjoner. Organisator bak instituttets lag var Thor Axel Thorsen, og CEEDs lag ble organisert av Joost van den Broek.

Deltagere fra instituttlaget var: Sigrid, Ana, Mohammed, Ibrahim, Vanja Haugland, Henrik, Martin, Michael, Bernd, Ulrich, Tim, Johannes, Siri, Thor A. og Kjetil.

Deltagere fra CEEDs lag var: Petter, Dan, Anniken, Michael, Petra, Clint, Josh, Bjørn, Bill, Ella, Manon, Nils og Krister + to gjesteløpere Katie og David.

Gratulerer med sprekt resultat!

Publisert 16. mai 2019 12:10 - Sist endret 23. des. 2022 13:00