riehm

Bilde av person
Kan ikke hente personopplysninger fra ekstern kilde

Faglige interesser

  • Universitetspedagogikk 
  • Geologisk feltarbeid
  • Studenters erfaringer i høyere utdanning
  • Fokus på 'belonging' og 'science identity'

Bakgrunn

  • PhD stipendiat. Institutt for geofag, Universitet i Oslo, 2016-(2020)
  • Rådgiver. Institutt for Geovitenskab, UiT Norges Arktiske Universitet, 2018-2019
  • Prosjektleder. Statens Naturhistoriske Museum, Københavns Universitet, 2015-2016
  • Forskningsassistent. Institut for Naturfagenes Didaktik, Københavns Universitet, 2013-2016
  • Mastergrad i geologi-geoscience. Københavns Universitet, 2013
Emneord: Universitetspedagogikk, Høyere utdanning

Publikasjoner

Se alle arbeider i Cristin

  • Malm, Rie Hjørnegaard & Lundmark, Anders Mattias (2020). What are the future challenges of geoscience higher education in Norway?
  • Malm, Rie Hjørnegaard (2019). Fieldwork in Higher Education Geoscience.
  • Malm, Rie Hjørnegaard (2019). Doing fieldwork in geology: processes of negotiations and identity .
  • Malm, Rie Hjørnegaard & Martens, Iver (2019). Exploring the teaching environment in a higher education geoscience programme. Nordic Journal of STEM Education. ISSN 2535-4574. 3(1), s. 95–98. doi: 10.5324/njsteme.v3i1.2992. Fulltekst i vitenarkiv
  • Malm, Rie Hjørnegaard (2018). What do we actually teach students in the field?
  • Malm, Rie Hjørnegaard (2018). Fieldwork in Higher Education Geoscience: why should we improve teaching in the field? .
  • Indrevær, Kjetil; Malm, Rie Hjørnegaard & Lundmark, Anders Mattias (2017). Nye karttjenester for mobil gjør det enklere å undervise geologi i skolens nærmiljø.
  • Malm, Rie Hjørnegaard; Lundmark, Anders Mattias & Lilleøren, Karianne Staalesen (2017). Interviewing researchers-­‐introducing first year bachelor students to their scientific discipline.
  • Malm, Rie Hjørnegaard; Lilleøren, Karianne Staalesen & Lundmark, Anders Mattias (2017). Linking students and lecturers – a first year student-staff interview project.
  • Malm, Rie Hjørnegaard & Elmose Vad, Karsten (2017). Naturvidenskab er vigtigere end fjollede forsøg. Dagbladet Politiken. ISSN 0907-1814.
  • Malm, Rie Hjørnegaard & Madsen, Lene Møller (2017). Using inquiry to facilitate high school teachers’ use of fieldwork in their future teaching .
  • Martens, Iver & Malm, Rie Hjørnegaard (2019). Martens, I. & Malm, R. H (2019). Baseline undersøkelse av studiekvalitet og undervisningskultur på Institutt for geovitenskap ved UiT Norges arktiske universitet. Department of Geosciences, UiT the Arctic University of Norway.. Fulltekst i vitenarkiv
  • Malm, Rie Hjørnegaard (2016). Det første år på Naturressourcer: En undersøgelse af studerendes oplevelser på det første år af bacheloruddannelsen i Naturressourcer på Københavns Universitet. Institut for Naturfagenes Didaktik, Københavns Universitet.

Se alle arbeider i Cristin

Publisert 26. okt. 2016 15:49 - Sist endret 31. jan. 2020 16:10