KURT jobber med å løfte kvaliteten i utdanningen ved MN i alle ledd. Det handler om alt fra små grep vi gjør i undervisningen hver dag til større endringer på fakultetsnivå. Studentenes læring står i sentrum.
Undervisningsplanlegging
Hjelp til planlegging av emnet ditt og selve undervisningen, informasjon om gruppeundervisning, og hvordan du kan arbeide med generiske ferdigheter hos studentene. Flest mulig skal lære mest mulig!
Aktiv læring
Konkrete forslag til metoder for aktiv læring.
Læringsmiljø
Fakultetet arbeider for et inkluderende og respektfult læringsmiljø for alle studenter og ansatte. Du kan bidra til arbeidet.
Kunstig intelligens
Informasjon om hvordan generative kunstig intelligens og avanserte språkmodeller (som chatGPT) kan, og bør, brukes i realfagsundervisning ved MN.
Gruppeundervisning
Informasjon om hvordan legge til rette for god gruppeundervisning og vårt opplæringstilbud til gruppelærere (LA-seminaret).
Pedagogisk mappe
Infrmasjon om hvorddan utvikle sin pedagogiske mappe. Dette er et personlig dokument som kan brukes for å utvikle seg selv som underviser og for å presentere ens undervisningserfaring.
REAL Undervisning
REAL undervisning er MNs seminarserie for kvalitetsheving av undervisningen, av og for ansatte ved MN. Vi kickstarter hvert semester med plenumsforedrag og parallellsesjoner for alle som underviser.
Undervisning for bærekraft
Informasjon om hvordan utdanner vi studenter med kunnskap og evne til å jobbe for en bærekraftig fremtid.
REAL kunst
MN-fakultetets gjestekunstner-program, der vi inviterer kunstnere til å arbeide kreativt sammen med forskere.
REAL prat
REAL Prat er en delingsarena hvor vi diskuterer ulike temaer som er relevant for undervisningen på MN.
Undervisning på nett
Gode tips og råd for planlegging og gjennomføring av digital eksamen ved MN.
Inspirasjon
Se videoer og bli inspirert av kollegaene dine. Hør hvordan de kobler læringsmål, vurdering og ulike aktiviteter slik at undervisningen henger sammen på en god måte.
Real Læring
Vår podcast om læring ved høyere utdanning.
SoTL-prinsippene
Utdanningsfaglig utvikling ved UiO er basert på SoTL-prinsippene (Scholarship of Teaching and Learning):
- Studentenes læring i fokus
- Refleksjon rundt egen praksis og utvikling over tid
- En forskningsbasert tilnærming
- Deling av kunnskap i et kollegialt fellesskap