Arrangementer
Kommande

Vi inviterer igjen til REAL undervisning - MNs seminarserie for kvalitetsheving av undervisningen, av og for ansatte ved MN. Kom - bli inspirert - diskuter - ta på forskerbrillene på egen undervisning!
Tidlegare
Vil du forberede ditt Canvas-rom til vårsemesteret? Arbeidsstuen er åpen for både undervisere og studiekonsulenter.
Vil du forberede ditt Canvas-rom til vårsemesteret? Arbeidsstuen er åpen for både undervisere og studiekonsulenter.

Guest lecturer Sibel Erduran is Professor at the University of Oxford and Professor II at the Norwegian Centre for Science Education

Formativ vurdering er den løpende vurderingen som skjer i undervisningen mellom underviser og den enkelte student. Målet er å støtte læringen og få studenten til å se hvor han eller hun står i læringsprosessen. I seminaret vil vi vise hvordan studentresponssystemet Mentimeter kan understøtte dette.

We are sorry to inform that this event is cancelled due to few registrations.
Every year in August and January we arrange REAL undervisning (REAL teaching) as a kick-start of the semester with focus on teaching and learning.

Vi inviterer igjen til REAL undervisning - MNs seminarserie for kvalitetsheving av undervisningen, av og for ansatte ved MN. Kom - bli inspirert - diskuter - ta på forskerbrillene på egen undervisning!

In close collaboration with Michigan State University, we are happy to give faculty from UiO, NMBU, UiA, USN and UiB the opportunity to attend a four days intensive workshop in state-of-the-art scientific teaching in context. In 2019 we focus on integrating computation in undergraduate physics.
"Studentar si interesse og meistringsforventning for programmering og modellering i biologi”
"Programmering i biovitenskapelige problemstillinger”
Fysikk på YouTube

Studenter ønsker seg mer feedback, mens lærere syns de gir masse tilbakemeldinger som studentene ikke tar til seg. Så hvordan kan vi utforme feedback som studentene faktisk bruker til å forbedre sine læringsprosesser og faglige skriving?

Møt kollegaer som bruker skriving som en del av undervisningen sin.

Every year in August and January we arrange REAL undervisning (REAL teaching) as a kick-start of the semester with focus on teaching and learning.

Vi inviterer igjen til REAL undervisning - MNs seminarserie for kvalitetsheving av undervisningen, av og for ansatte ved MN. Kom - bli inspirert - diskuter - ta på forskerbrillene på egen undervisning!
Få verktøyene du trenger for å gi studentene trening i skriftlig kommunikasjon i undervisningen!

Toward a learning culture
Explore how teaching staff, students, educational leaders, administrators and community members can collaborate to foster a learning culture.
Hvordan kan vi best mulig drive kompetanseutvikling i samspillet mellom forskning og praksis? UiOs nye enhet for forskning, innovasjon og kompetanseutvikling (FIKS) inviterer til konferanse på Universitetet i Oslo. KURT bidrar med en workshop om realfaglig programmering. Du kan lese mer her:
ProFag er etterutdanning for lærere i PROgrammering for FAGenes skyld. Fagene er biologi, kjemi, fysikk og matematikk. Tittelen signaliserer at vi setter faget i sentrum. Programmeringen skal bidra til styrking og utvikling av realfagene.
Samling nummer 2 vil legge vekt på numeriske metoder. Vi ser nærmere på hvordan programmering kan bidra til dybdelæring i fagene og hvordan en utvidet verktøykasse kan endre selve innholdet i skolens realfag. Vi vil legge vekt på didaktiske utfordringer i overgangen fra dagens skolefag til en mer numerisk tilnærming med vekt på algoritmisk tenkning.
Kurset er fulltegnet.

Every year in August and January we arrange REAL undervisning (REAL teaching) as a kick-start of the semester with focus on teaching and learning.

Vi inviterer igjen til REAL undervisning - MNs seminarserie for kvalitetsheving av undervisningen, av og for ansatte ved MN. Kom - bli inspirert - diskuter - ta på forskerbrillene på egen undervisning!
Velkommen til et fire dagers kurs i forskningsbasert undervisning med fokus på studentaktive læringsformer innen livsvitenskap.
Vitenskapelig ansatte innenfor relevante fagområder ved NMBU, UiB (Bioceed) og UiO er velkomne til å delta.
Høsten 2018 starter våre nye masterprogram, og vi ønsker i den forbindelse å samle alle programledere, ledere for studieretninger og administrative koordinatorer til et seminar for erfaringsdeling og forhåpentligvis inspirasjon til å utvikle masterutdanningene videre.
Vi har en stor ambisjon om at studentene skal tilegne seg profesjonell (generell) kompetanse gjennom arbeidet med de regulære fagemnene. Til hjelp med dette arrangerer vi et seminar for å tilrettelegge for en progresjon i profesjonell kompetanse utover i bachelorstudiet.