-
Langholm, Guri; Vik, Unni & Hov, Asbjørn Magnar
(2024).
Implementering av de naturfaglige aktivitetene og de pedagogiske ledernes holdninger til å arbeide med naturfaget i barnehagene. Forskningsresultater.
-
Langholm, Guri; Hov, Asbjørn Magnar & Vik, Unni
(2024).
Holdninger og overbevisninger til naturfag hos pedagogiske ledere. Resultater fra intervensjonsstudien Språksterk 1-6 .
-
Langholm, Guri; Hov, Asbjørn Magnar & Vik, Unni
(2023).
Naturfagsmateriell i Oslobarnehager
.
-
Langholm, Guri; Hov, Asbjørn Magnar & Vik, Unni
(2023).
Holdninger og overbevisninger rundt naturfag hos pedagogiske ledere. Foreløpige resultater fra intervensjonsstudien Språksterk 1-6.
-
Langholm, Guri
(2023).
Bærekraft i barnehagen - mer enn naturopplevelser.
-
Rydland, Veslemøy & Langholm, Guri
(2023).
Lekende naturfag.
-
Hov, Asbjørn Magnar & Langholm, Guri
(2023).
Attitudes and beliefs towards science teaching among Norwegian kindergarten teachers: Relationship between adult science content and children's questions in kindergarten
.
-
Hov, Asbjørn Magnar & Langholm, Guri
(2022).
Holdninger og overbevisninger om naturfag hos pedagogiske ledere.
-
Hov, Asbjørn Magnar & Langholm, Guri
(2022).
Attitudes and beliefs towards science teaching among Norwegian kindergarten teachers.
-
Langholm, Guri
(2021).
Naturfag for de yngste.
-
Tuset, Elly Herikstad & Langholm, Guri
(2020).
Lær å like sunn mat.
Naturfag.
ISSN 1504-4564.
s. 16–18.
-
-
Hov, Asbjørn Magnar & Langholm, Guri
(2019).
Nøkler til samspill og samtale i naturen.
www.forskerfrø.no.
-
Langholm, Guri & Bergan, Veronica
(2018).
Bærekraft i barnehagen.
-
Langholm, Guri & Tuset, Elly Herikstad
(2017).
Smaksglede i barnehagen.
-
Holter, Kari & Langholm, Guri
(2017).
Magisk vannkanne-kreativ problemløsning.
Naturfag.
ISSN 1504-4564.
s. 60–64.
-
Tuset, Elly Herikstad & Langholm, Guri
(2016).
Smaksglede i barnehagen.
-
Holter, Kari & Langholm, Guri
(2016).
Utforskende naturfag i barnehagen.
-
Holter, Kari & Langholm, Guri
(2016).
Realfagskommunesatsing 2: Utforskende naturfag i barnehagen.
-
Holter, Kari & Langholm, Guri
(2016).
Realfagskommunesatsing 1: Utforskende naturfag i barnehagen.
-
Holter, Kari & Langholm, Guri
(2016).
Realfagskommunesatsing: Utforskende naturfag i barnehagen.
-
Sortland, Merete Økland; Langholm, Guri; Holter, Kari; Bollingberg, Karen; Damgaard, Birgitte & Frøkjær, Thorleif
[Vis alle 20 forfattere av denne artikkelen]
(2016).
Felles nordisk læringspakke i naturvitenskap for barnehagen.
-
Sortland, Merete Økland; Langholm, Guri; Holter, Kari; Bollingberg, Karen; Damgaard, Birgitte & Frøkjær, Thorleif
[Vis alle 20 forfattere av denne artikkelen]
(2016).
A Joint Nordic Science Education Package for Kindergarten Teachers.
-
Holter, Kari & Langholm, Guri
(2016).
Utforskende naturfag i barnehagen: ideer og arbeidsmåter.
-
Holter, Kari & Langholm, Guri
(2016).
Hva har vi tid til?-om sneglefart og timeglass.
Naturfag.
ISSN 1504-4564.
-
Tuset, Elly Herikstad & Langholm, Guri
(2015).
Smaksglede i barnehagen.
-
Sortland, Merete Økland; Hagen, Astrid Wallem; Ladstein, Sigve; Thulin, Susanne; Langholm, Guri & Tikkanen, Tarja Irene
[Vis alle 20 forfattere av denne artikkelen]
(2015).
Felles nordisk læringspakke i naturfag for barnehagen.
-
Holter, Kari & Langholm, Guri
(2015).
Forskerfrø i norske barnehager.
-
Holter, Kari & Langholm, Guri
(2015).
Lek med lys.
Naturfag.
ISSN 1504-4564.
-
Langholm, Guri; Haugen, Arne Sveinson & Holter, Kari
(2015).
Understandings and practices for sustainability in Norwegian preschools.
-
Holter, Kari & Langholm, Guri
(2015).
A strange object-Science inquiry in Kindergarten.
-
Holter, Kari & Langholm, Guri
(2015).
Nå har vi hørt det og-om lek med lyd i barnehagen.
-
Sortland, Merete Økland; Holter, Kari & Langholm, Guri
(2014).
Quality of Kindergarten Teacher Training in regard to Science and Science concepts. A joint Nordic approach.
-
Tuset, Elly Herikstad & Langholm, Guri
(2014).
Smaksglede i barnehagen.
-
Holter, Kari & Langholm, Guri
(2014).
Utforskende naturfag i barnehagen.
-
Holter, Kari & Langholm, Guri
(2014).
«Lufta er for alle» – fysikk i barnehage.
-
Holter, Kari & Langholm, Guri
(2014).
«Nå har vi hørt det og!» Om lek med lyd.
-
Holter, Kari & Langholm, Guri
(2014).
Store lyder-fysikk for små barn.
-
Langholm, Guri
(2014).
Foreldrene bør senke skuldrene.
[Avis].
Romerikes blad.
-
Tuset, Elly Herikstad & Langholm, Guri
(2013).
Smaksglede i barnehagen.
-
Holter, Kari & Langholm, Guri
(2013).
Utforskende naturfag i barnehagen.
-
Holter, Kari & Langholm, Guri
(2013).
Lufta er for alle.
-
Holter, Kari & Langholm, Guri
(2013).
Hva skjer hvis huggormen biter seg selv i tunga? - og andre gyldne bidrag til Forskerfrøprisen.
-
Holter, Kari & Langholm, Guri
(2013).
Siri,5 years, asks:"What happens if viper bites its own tongue?".
-
Holter, Kari & Langholm, Guri
(2013).
Kan lyder være store og kan et egg åle seg.
-
Holter, Kari & Langholm, Guri
(2013).
Forskerfrøprisen, gylne naturfageksempler fra barnehage.
-
Holter, Kari & Langholm, Guri
(2013).
Forskerfrøprisen, gylne naturfageksempler fra barnehagen.
-
Holter, Kari & Langholm, Guri
(2013).
Forskerfrøprisen-gyldne naturfageksempler fra barnehage.
-
Holter, Kari & Langholm, Guri
(2013).
Bordfysikk.
-
Holter, Kari & Langholm, Guri
(2012).
Natur-og gårdsbarnehager.
-
Holter, Kari & Langholm, Guri
(2012).
Naturfagsenterets barnehagesatsing.
-
Holter, Kari; Langholm, Guri & Hilmo, Inger
(2012).
Analyse av naturvitenskapelig arbeid i noen norske barnehager.
-
Langholm, Guri
(2012).
Antropomorfisme i barnehagen.
Naturfag : tidsskrift for Nasjonalt nettverk for naturfag.
ISSN 1501-8601.
s. 45–46.
-
Holter, Kari & Langholm, Guri
(2012).
Innlegg fra Naturfagsenteret.
-
Holter, Kari; Hilmo, Inger & Langholm, Guri
(2012).
Nysgjerrighet, opplevelse og læring, naturfag i barnehagen.
-
Holter, Kari & Langholm, Guri
(2012).
Curiosity, activity and learning.
-
Holter, Kari & Langholm, Guri
(2012).
Review and analyses of practices of science education in Norwegian kindergartens.
-
Hilmo, Inger & Langholm, Guri
(2012).
Skrukketroll.
Naturfag : tidsskrift for Nasjonalt nettverk for naturfag.
ISSN 1501-8601.
s. 26–28.
-
Holter, Kari & Langholm, Guri
(2011).
Implementering av realfagene i barnehagen.
-
Holter, Kari & Langholm, Guri
(2011).
Hva er naturfag i barnehagen.
-
Holter, Kari & Langholm, Guri
(2011).
Utforsking og undring-fysikklek i barnehagen.
-
Holter, Kari & Langholm, Guri
(2011).
Lufta er for alle-fysikklek i barnehagen.
-
Langholm, Guri; Holter, Kari & Hilmo, Inger
(2011).
Naturfag eller språk eller begge deler.
-
Holter, Kari & Langholm, Guri
(2011).
Fysikklek i barnehagen.
-
Holter, Kari & Langholm, Guri
(2011).
Bøllete bevegelser.
-
Holter, Kari & Langholm, Guri
(2010).
Kindergartens' responsibility and challenges concerning sustainable development OMEP.
-
Holter, Kari & Langholm, Guri
(2010).
Realfagsatsing i Tysvær kommune.
-
Holter, Kari & Langholm, Guri
(2010).
Lufta er for alle! Forskerspirer og lufteksperimenter.
-
Langholm, Guri
(2009).
Grenseløst viktig.
Barnehagefolk.
ISSN 1500-6905.
s. 16–19.
-
Langholm, Guri & Johnsrud, Marit
(2009).
Gaia, naturfag og samfunnsfag på barnetrinnet.
-
Hilmo, Inger; Holter, Kari & Langholm, Guri
(2009).
Bærekraftig utvikling i barnehagen.
-
Holter, Kari & Langholm, Guri
(2009).
Svingende strenger, natur og lyd.
-
Langholm, Guri & Frøyland, Merethe
(2008).
Samarbeid mellom skole og museum - utnyttes museumsbesøket for dårlig?
Naturfag.
ISSN 1504-4564.
s. 55–56.
-
Hilmo, Inger; Holter, Kari & Langholm, Guri
(2008).
Kindergartens Responsibility and Challenges Concerning Sustainable Development.
-
Langholm, Guri
(2008).
Å leke med smaken - saperemetoden i barnehagen.
-
Sortland, Merete Økland; Arason, Haukur; Bollingberg, Karen; Damgaard, Birgitte; Frøkjær, Thorleif & Gisladottir, Jona Run
[Vis alle 20 forfattere av denne artikkelen]
(2016).
Felles nordisk læringspakke i naturfag for barnehagen.
Nordplus.
Vis sammendrag
Rapporten er skrevet på nordiske språk, dansk, norsk og svensk. Videre er den oversatt til engelsk og islandsk.