Foreløpig program
12.00-12.10 |
Velkommen og intro |
Ellen |
12.10-12.25 |
Beregningsorienterte innslag i BIOS 1100: Hvorfor og hvordan? |
Lex |
12.25-12.45 |
Hvordan studenter lærer beregningsorienterte metoder i biologi og hvordan de overfører til andre områder. Resource theory |
Anders |
12.45-13.05 |
BIOS 1100: Foreløpig «master-plan», spørsmål til forsamlingen, diskusjon |
Lars Erik |
13.05-13.25 |
BIOS 1100: Foreløpig «master-plan», spørsmål til forsamlingen, diskusjon |
Marthe |
13.25-13.40 |
PAUSE |
|
13.40-14.00 |
Programmeringsinnslag i Fysikk i vgs: Foreløpig «master-plan», spørsmål til forsamlingen, diskusjon |
Tormod |
14.00-14.15 |
BIOS 1100: Forskning og planer så langt – PhD-prosjekt |
Odd Petter |
14.15-14.30 |
Hvorfor beregningsorienterte innslag i BIOS 1100 og i skolens realfag? Hva er læringsmålene? (innledning til diskusjon) |
Knut |
14.30-14.45 |
Hva er «computational thinking», og hva sier forskningslitteraturen om læring gjennom beregningsorienterte aktiviteter? |
Ellen |
14.45-15.00 |
Avsluttende diskusjon; veien videre |
Alle |