English version of this page

Æresdoktoforelesning med Professor Elaine Cohen ved Matematisk institutt

Professor Elaine Cohen (University of Utah) kreeres til æresdoktor ved UiO. I den forbindelse vil hun holde en forelesning: Mathematics and Geometric Modeling: Similar Ingredients, Distinct Goals.

Under seremonien på Universitetets årsfest den 2. September vil Professor Elaine Cohen, University of Utah bli kreert til æresdoktor ved UiO.

Cohen var med å utvikle Oslo-algoritmen sammen med Richard Riesenfeld og Tom Lyche. Les om Oslo-algoritmen her (forskning.no) og artikkelen der algoritmen beskrives her. (Computer Graphics and Image Processing). Hun er "Distinguished Professor" ved School of Computing, University of Utah. Hun har mottatt mange æresbevisninger og  er kjent for sine grunnleggende bidrag i matematikk, og geometrisk modellering.

Elaine Cohen vil besøke Matematisk institutt  24. august til 1. september.

Forelesningen er åpen for alle og vil bli holdt på engelsk.

Publisert 24. aug. 2022 09:57 - Sist endret 25. aug. 2022 15:43