Disputas: Nils Agne Nordbotten

cand.scient. Nils Agne Nordbotten ved Institutt for informatikk vil forsvare sin avhandling for graden ph.d. (philosophiae doctor): Fault-tolerant routing in interconnection networks

Prøveforelesning

Se prøveforelesning

Professor Yuanyuan Yang, Department of Electrical & Computer Engineering, The State University of New York, Stony Brook, USA
Assistant Professor Francisco José Alfaro Cortes, Computing Systems, University of Castilla-La Mancha, Spania
Professor Stein Gjessing, Department of informatics, University of Oslo

Leder av disputas:  Morten Dæhlen

Veileder:  Tor Skeie, Olav Lysne

I sitt doktorgradsarbeid har Nils Agne Nordbotten utviklet nye metoder for å oppnå økt pålitelighet (oppetid) i høyytelses datasystemer. Metodene vil kunne anvendes for både superdatamaskiner og kommersielle klyngebaserte systemer, til lavere kostnad og med bedre ytelse enn tidligere tilsvarende metoder.

Arbeidet ble utført ved Simula Research Laboratory på Fornebu, og inkluderte også et tre måneders gjesteopphold ved Universidad Politécnica de Valencia.

For mer informasjon, kontakt Lena Korsnes.

Publisert 30. mars 2012 15:47 - Sist endret 13. apr. 2012 10:18