Rapport fra evaluering av Fys2160 h�sten 2003
Forelesningene
Mange synes at foreleser snakker lavt og mumler noe. Det er ogs� noen som mener at fysikken kommer d�rlig frem blant all matematikken. Det blir ogs� nevnt at det er det er positivt at det blir gjennomg�tt oppgaver p� forelesningene. Det er ogs� mange som er kritiske til at forelesningene holder p� s� sent.
Gruppene
Gruppene blir fort ferdige. Mange �nsker � bruke resten av tiden til � regne oppgaver eller til diskusjon i stedet for � avslutte gruppen etter en time.
L�reverk og oppgavene
L�reboka f�r generelt god kritikk for � v�re lettlest og morsom.
Hjemmeksamen og obliger
Her er det mye delte meninger. Mange liker ordningen med hjemmeeksamen mens andre heller ville foretrukket en midtsemestereksamen. Det er ogs� mange som synes det totalt sett blir for mange obligatoriske innleveringer ettersom det er flere kurs som har slike.
Konklusjon
Hovedpunktene er at foreleser godt kunne snakke litt h�yere og tydeligere, gruppene kunne v�rt utnyttet bedre og l�reboka er meget god.
Under f�lger en oversikt over svarene p� avkrysningssp�rsm�lene som ble stilt. Merk at ikke alle svarte p� alle sp�rsm�lene
Forelesningene
- Hvor ofte m�ter du p� forelesningene?
Nesten alltid: 17 Stort sett: 3 En gang iblant: 0 Sv�rt sjeldent: 0 - Presenterer foreleser stoffet p� en forst�lig m�te?
Lett forst�lig: 3 Noks� forst�lig: 14 Ganske tungt: 3 Uforst�lig: 0 - Klarer du � holde f�lge med progresjonen i kurset?
Ja, ligger foran: 0 Forholdsvis bra: 9 Ligger litt bak: 10 Ligger langt bak: 1 - Synes du forelesningene gir deg oversikt over hva som er pensum og hva som forventes av studentene til eksamen?
I stor grad: 4 Til en viss grad: 15 I litt for liten grad: 0 I liten grad: 1
- Hvor ofte m�ter du p� forelesningene?
Gruppene
- Hvor ofte m�ter du p� gruppene?
Nesten alltid: 10 Stort sett: 6 En gang iblant: 4 Sv�rt sjeldent: 0
- Hvor mye hjelper gruppene deg til � forst� pensum?
I stor grad: 9 Til en viss grad: 8 I litt for liten grad: 3 I liten grad: 0
- Hva synes du om sammenhengen mellom det som gjennomg�s p� forelesningene og gruppeoppgavene?
Sv�rt god: 4 God: 13 Mindre god: 2 D�rlig: 0
- Hvor ofte m�ter du p� gruppene?
Nesten alltid: 10 Stort sett: 6 En gang iblant: 4 Sv�rt sjeldent: 0 - Hvor mye hjelper gruppene deg til � forst� pensum?
I stor grad: 9 Til en viss grad: 8 I litt for liten grad: 3 I liten grad: 0 - Hva synes du om sammenhengen mellom det som gjennomg�s p� forelesningene og gruppeoppgavene?
Sv�rt god: 4 God: 13 Mindre god: 2 D�rlig: 0
L�reverk og oppgavene
- Presenterer l�reboka stoffet p� en forst�lig m�te?
Sv�rt forst�elig: 6 Forst�lig: 13 Lite forst�elig: 1 Forvirrende: 0 - Hvor godt utfyller l�rebok og forelesninger hverandre?
Sv�rt bra: 3 Bra: 16 Middels: 1 Noks� d�rlig: 0 D�rlig: 0 - Hva synes du om vansklighetsgraden til oppgavene?
For vansklige: 3 Passe: 17 For lette: 0 - Hva synes du om fordelingen av oppgaver?
Savner flere forst�elsesoppgaver: 4 Passe fordeling: 15 Savner flere regnetekniske oppgaver: 1
Hjemmeksamener og obliger
- F�ler du oppgavene var relevante til forelest pensum?
I stor grad: 17 I noe grad: 3 I mindre grad: 0 - Hva synes du om arbeidsmengden p� obligene/hjemmeksamen?
For stor: 6 Passe: 14 For liten: 0
Generelle kommentarer
- Hva synes du om arbeidsmengden p� kurset i forhold til andre kurs?
For stor: 4 Passe: 16 For liten: 0