Rapport fra evaluering av Fy102 v�ren 2003

  1. Forelesningene

    Forelesningene er generelt bra, men studentene gir uttrykk for et �nske om flere eksempler. Mange savner oversikt over pensumet. Foreleser f�r skryt for � v�re engasjert og gi god oppf�lging.

  2. Gruppene

    Studentene er stort sett forn�yd med gruppene. Gruppel�rerne f�r skryt for god oppf�lging, men det kunne trenges flere l�rere, det blir mye ventetid p� � f� hjelp. Folk er ganske forn�yde med oppgavene og setter pris p� tilbakemeldingen p� oppgavene.

  3. L�rebok og forelesningsnotater

    Det virker som folk stort sett synes boka er bra, om kanskje noe tung � lese. Noen synes det vanskelig � forst� den ettersom den er p� engelsk og setter derfor pris p� de norske notatene.
    De fleste er forn�yde med forelesningsnotatene, men savner oppsummeringer av de viktigste poengene, ligninger, o.l. En annen ting er at notatene er uoversiktige og noe vanskelige � finne frem i.

  4. Generelt

    Mange gir uttrykk for at kurset er vanskelig og arbeidskrevende og flere kommenterer at 3 vt. for kurset er for lite. Det er ogs� mange som synes pensum er noe uoversiktlig og har problemer med � sette ting i sammenheng. Ellers virker studentene veldig forn�yde med innsatsen og oppf�lgingen fra foreleseren og gruppel�rerne.

    Kan nevne at foreleseren ogs� har hatt evaluering av kurset (noe vi synes er bra) og at det i den evalueringen itillegg kom frem bl.a. at:
    - en del studenter synes det tar veldig mye tid � skrive p� latex, men mange er likevel positive til det! studentene er positive til � levere oppgavene elektronisk
    - det brukes gjennomsnittlig rundt to dager p� innleveringene, og noen synes kurset tar mye tid
    - delte meninger om eksamensformen, noen positiv til � dele presset utover, mens andre er redd det vil ta veldig mye tid.

    Under f�lger en oversikt over svarene p� avkrysningssp�rsm�lene som ble stilt. Merk at ikke alle svarte p� alle sp�rsm�lene

  1. Forelesningene

    1. Hvor ofte m�ter du p� forelesningene?
      Nesten alltid: 18 Stort sett: 0 En gang iblant: 0 Sv�rt sjeldent: 0
    2. Presenterer foreleser stoffet p� en forst�lig m�te?
      Lett forst�lig: 3Noks� forst�lig: 13Ganske tungt: 2Uforst�lig: 0
    3. Klarer du � holde f�lge med progresjonen i kurset?
      Ja, ligger foran: 1Forholdsvis bra: 11Ligger litt bak: 5Ligger langt bak: 1
    4. Synes du forelesningene gir deg oversikt over hva som er pensum og hva som forventes av studentene til eksamen?
      I stor grad: 6Til en viss grad: 8I litt for liten grad: 4I liten grad: 0

  2. Gruppene

    1. Hvor ofte m�ter du p� gruppene?
      Nesten alltid: 11 Stort sett: 5 En gang iblant: 2 Sv�rt sjeldent: 0
    2. Hvor mye hjelper gruppene deg til � forst� pensum?
      I stor grad: 11Til en viss grad: 4I litt for liten grad: 2I liten grad: 1
    3. Hva synes du om sammenhengen mellom det som gjennomg�s p� forelesningene og gruppeoppgavene?
      Sv�rt god: 9God: 8Mindre god: 1D�rlig: 0

  3. L�rebok og forelesningsnotater

    1. Hva synes du om l�reboka?
      Sv�rt bra: 1 bra: 6middels: 7noks� d�rlig: 0d�rlig: 0
    2. Hva med forelesningsnotatene?
      Sv�rt bra: 4Bra: 8Middels: 6Noks� d�rlig: 0D�rlig: 0
    3. Hva synes du om vansklighetsgraden til oppgavene?
      For vansklige: 2 Passe: 16For lette: 0
    4. Hva synes du om fordelingen av oppgaver?
      Savner flere forst�elsesoppgaver: 3 Passe fordeling: 14Savner flere regnetekniske oppgaver: 1

  4. Generelle kommentarer

    1. Hva synes du om arbeidsmengden p� kurset i forhold til vekttallsbelastningen?
      For stor: 9 Passe: 8For liten: 0