Til stede: Hanne Sølna (MN), Cathrine W. Tellefsen (FI), Jaan Roots (KI), Mari Stamrud (studentrepresentant), Didrik Kruse (studentrepresentant), Knut Mørken (MN), Arnt Inge Vistnes (FI), Jon Ove Hagen (GEO), Yvonne Halle (MN), Ragnhild Kobro Runde (IFI), Gro Smistad (FAI), Tom Andersen (IBV), Øystein Bergkvam (MN), Andreas Tandberg (MN, referat)
Fravær: Øivind Kure (ITS), Frode Hansen (ITA)
Sak |
Tema |
Sakspapirer |
---|---|---|
1 – Orienteringer |
|
|
2 – Studiekvalitetsrapport MN 2018 |
Hanne Sølna presenterte MNs studiekvalitetsrapport for 2018. Hanne påpekte at rapporten grovt sett tar for seg 4 hovedpunkter:
I diskusjonen som fulgte: Det ble etterlyst en avklaring/spesifisering av utdanningsleder-rollen. Særlig er grenseoppgangen mot kontorsjef viktig å gå opp. Disse rollebeskrivelsene bør opp på et eget seminar til våren der både utdanningsledere og kontorsjefer deltar. Viktige områder for studiekvalitetsarbeidet neste år blir:
|
|
3 – Studiekvalitetsmidler 2019 |
Yvonne Halle presenterte utkast til utlysning av studiekvalitetsmidler for 2019. Søknadsfrist er 11/2 2019. Se utkastet til utlysning i e-post fra Yvonne Halle 11/12 med emnetittel “Forslag til utlysning av studiekvalitetsmidler 2019”. Vi tok innspill fra Studieutvalget: Det ble kommentert at det er behov for å fornye/modernisere laboratorieundervisningen ved MN. LIMS (Laboratory information management system) er et viktig felt i denne sammenhengen, og et slikt system bør vi oppfordre MNs lab-miljøer til å pilotere. Vi legger inn et punkt om dette i utlysningen. Det ble også nevnt behov for å modernisere felt-undervisningen ved MN. |
|
Sak 3: Instituttkvarteret. | Gro Smistad (FAI) tok opp en sak: MedFak har, gjennom UV, tidligere tilbudt basisoplæring i PBL (problembasert læring), men UV tilbyr ikke lenger denne opplæringen. Gro tar kontakt med OD og Psykologisk institutt og hører om de har behov for PBL-opplæring. Gro sender svaret videre til Solveig som kontakter Bjørn Stensaker (LINK) og informerer om at MN (og ev. andre) ønsker et PBL-tilbud. |