Knut Mørken, Hanne Sølna, utdanningsledere pluss andre fra MNs studieseksjon var til stede gjennom videokonferanse-verktøyet ZOOM. Referat Andreas Tandberg
Sak |
Tema |
Sakspapirer |
---|---|---|
Sak 1. Orienteringer |
|
|
Sak 2.
Semesterstart |
Vi tok en runde rundt bordet om instituttenes erfaringer med semesterstart så langt. Alle institutter melder om en studiestart i kontrollerte og ansvarlige former, både faglig og sosialt. Takk til Ingrid Sand for god jobb. MedFak og OD har avlyst sine programseminar som følge av smitteutviklingen. Knut Mørken (MN), Henrik Schultz (FAI) og Ilan Dehli Villanger (MN) skal ha møte senere i dag om vår egen helseutdanning Farmasi og hva vi gjør med programseminaret her. Informasjon om resultatet av dette møtet kommer. |
|
Sak 3. Undervisningsstart |
Det er ikke instituttets eller foreleseres oppgave å registrere hvilke studenter som møter fysisk på hver forelesning. Vårt registreringsansvar som institusjon er ivaretatt gjennom emneoppmeldingen og den avgrensede menneskemassen dette systemet gir oss i et eventuelt smittesporingsarbeid. Vi skal heller ikke drive aktiv smittesporing. Vårt ansvar er å legge til rette for god smittesporing. Gjestestudenter som ikke er oppmeldt er en utfordring, men dette har MN nå sendt ut rutiner for til kontorsjefer ved alle institutt. Det er viktigere enn noensinne å tilby digitale forelesninger og opptak av forelesningene. Se MNs anbefalinger for digitalisering av forelesninger. Utdanningslederne blir oppfordret til å kontakt Andreas Tandberg/MN IT i utdanning om det er feil på utstyr eller tekniske løsninger. MN jobber videre med å tilby "ventelokaler" for campus-studenter som veksler mellom fysisk og digital undervisning i løpet av studiedagen. Sten Ludvigsens rapport fra spørreundersøkelsen om det digitale semesteret V20 er klar og vil bli sendt ut i nærmeste framtid. |