Bjørn Vidnes

Universitetslektor - Naturfagsenteret
English version of this page
Brukernavn
Besøksadresse Sem Sælands vei 24 Fysikkbygningen 0371 Oslo
Postadresse Postboks 1106 Blindern 0317 Oslo

Publikasjoner

  • Guttersrud, Øystein & Vidnes, Bjørn (2014). Psykometrisk analyse av eksamen i Biologi 2, Fysikk 2 og Kjemi 2 vår 2014. Møte i Utdanningsdirektoratet for eksamensnemndene for fysikk, biologi, geofag, kjemi og teknologi og forskningslære.
  • Tandberg, Cato; Tsigaridas, Kristin Glørstad & Vidnes, Bjørn (2014). Eksamen i biologi 2 - vurdering, veiledning og produksjon av nye oppgaver.
  • Tsigaridas, Kristin Glørstad; Tandberg, Cato & Vidnes, Bjørn (2013). Eksamen i biologi 2, vurdering og veiledning i tekstproduskjon.
  • Guttersrud, Øystein; Vidnes, Bjørn & Fiskum, Kirsten (2012). Vurdering i naturfag – en utfordring.
  • Vidnes, Bjørn & Tandberg, Cato (2011). Systematisk laboratoriearbeid i biologi 1 og 2, Den unge biologen.
  • Fiskum, Kirsten & Vidnes, Bjørn (2011). Underveisvurdering og sluttvurdering i naturfag 10.trinn.
  • Tandberg, Cato & Vidnes, Bjørn (2011). Fordøyelse - teori og praksis, for naturfag vg1 yrkesfagene.
  • Guttersrud, Øystein & Vidnes, Bjørn (2010). Spirer og gror det i barneskolen? Osloelevers kunnskaper om frø og planter. Naturfag. ISSN 1504-4564. s. 54–55.
  • Tandberg, Cato & Vidnes, Bjørn (2010). Frøplantenes livssyklus - fotosyntese. Naturfag. ISSN 1504-4564. s. 28–29.
  • Tandberg, Cato & Vidnes, Bjørn (2010). Vekst hos frøplanter. Naturfag. ISSN 1504-4564. s. 31–34.
  • Tandberg, Cato & Vidnes, Bjørn (2010). Enkel plantesystematikk. Naturfag. ISSN 1504-4564. s. 30–31.
  • Fiskum, Kirsten & Vidnes, Bjørn (2010). Variabler, målinger og feilkilder i Forskerspiren.
  • Fiskum, Kirsten & Vidnes, Bjørn (2010). Vurdering i naturfag(ene). Vurdering i Forskerspiren.
  • Tandberg, Cato & Vidnes, Bjørn (2010). Systematisk laboratoriearbeid i biologi 1 & 2.
  • Tandberg, Cato & Vidnes, Bjørn (2009). Frøplanters livssyklus,frøet. Naturfag. ISSN 1504-4564. s. 41–44.
  • Tandberg, Cato; Erlien, Wenche & Vidnes, Bjørn (2009). læringsobjekt om fotosyntese.
  • Tandberg, Cato & Vidnes, Bjørn (2009). Systematisk laboratoriearbeid i biologi Tips og vinklinger i den videregående skolen.
  • Fiskum, Kirsten & Vidnes, Bjørn (2009). Sensorskolering i naturfagene på vg1, vg2 og vg3.
  • Fiskum, Kirsten; Olsen, Egil.; Scheen, Anne Elisabeth & Vidnes, Bjørn (2009). Sensorskolering i naturfagene på vg1, vg2 og vg3.
  • Fiskum, Kirsten & Vidnes, Bjørn (2008). Eksamen i naturfagene for elever i videregående skole. Naturfag. ISSN 1504-4564. s. 14–16.
  • Fiskum, Kirsten & Vidnes, Bjørn (2008). Vurdering og kjennetegn på måloppnåelse.
  • Tandberg, Cato & Vidnes, Bjørn (2008). Fotosyntese - kvalitative og kvantitative målinger.
  • Fiskum, Kirsten & Vidnes, Bjørn (2008). Vurdering, vurderingskriterier og muntlig-praktisk eksamen i LK06.
  • Fiskum, Kirsten & Vidnes, Bjørn (2008). Vurdering, vurderingskriterier og muntlig-praktisk eksamen i LK06.
  • Fiskum, Kirsten & Vidnes, Bjørn (2008). Vurdering, vurderingskriterier og muntlig-praktisk eksamen i LK06.
  • Fiskum, Kirsten & Vidnes, Bjørn (2008). Muntlig eksamen m/ praktisk innslag.
  • Fiskum, Kirsten; Olsen, Egil.; Scheen, Anne Elisabeth & Vidnes, Bjørn (2008). Muntlig-praktisk eksamen i naturfagene.
  • Fiskum, Kirsten & Vidnes, Bjørn (2008). Vurdering og vurderingskriterier i LK06.
  • Guttersrud, Øystein; Isnes, Anders & Vidnes, Bjørn (2017). Rammeverket for vurdering av naturfagkompetanse i TIMSS 2019 i lys av norske læreplaner. Nasjonalt senter for naturfag i opplæringen.
  • Tandberg, Cato & Vidnes, Bjørn (2007). Disseksjon som metode. Universitetet i Oslo.

Se alle arbeider i Cristin

Publisert 3. nov. 2023 12:42 - Sist endret 3. nov. 2023 12:46