Ny utvekslingsavtale med Paris-universitet

Logoen til Université Paris-Saclay

Farmasøytisk institutt har inngått en såkalt Erasmus-avtale med Université Paris-Saclay. Universitetet ligger sør i Paris og strekker seg over områdene, Orsay, Évry og Versailles.

Det har 48 000 studenter, 9 000 forskere og forelesere og 11 000 tekniske og administrative medarbeidere.

Et utenlandsopphold under studiene er en mulighet for studentene våre til å få unik farmasikompetanse. Gjennom et semester eller et år i utlandet kan studentene tilegne seg språkkunnskaper, et kontaktnettverk og internasjonal erfaring, som kan være verdifullt lenge etter endt studietid.

Avtalen vil være viktig for Farmasøytisk institutt, som hele tiden arbeider for å styrke samarbeid med gode internasjonale universiteter og utvide fagområdet vi tilbyr utdanning innen.

Av Øystein Gjermshuengen, studierådgiver
Publisert 26. apr. 2021 16:14 - Sist endret 26. apr. 2021 16:14