Forskningsaktuelt

Informatikksaker fra Titan

• Kyrre Emblem (t.v.), Elies Fuster-Garcia Hjernekreft oppdages raskere med kunstig intelligens 20. jan. 2020 13:21

MR, CT eller ultralyd – disse undersøkelsene bidrar med mange og avanserte bilder i jakten på sykdom. Men: – Det er nesten en umenneskelig oppgave å tolke alle disse bildene manuelt, sier forsker Kyrre Emblem.

• Datadeling kan forbedre livet i byene Data ownership is a recipe for better living in the city 30. des. 2019 10:49

Today, both public enterprises and private companies in the major cities collect large quantities of data about the citizens living in those cities, and most people derive little benefit from this. However, if the citizens own and control their own data, life in the city can be much better.

• Grisunger Antibiotika i kjøttproduksjon sprer resistente bakterier 23. des. 2019 07:27

Verdens kjøttproduksjon tilfører miljøet enorme mengder antibiotika hvert år. Det har bidratt til å endre klodens økosystem av mikrober. Resistente bakterier sprer seg mer enn noen gang.

Forskningsarrangementer

• abhi Disputation: Abhishek Singh 29. jan. 2020 13:15

Doctoral candidate Abhishek Singh at the Department of Informatics, Faculty of Mathematics and Natural Sciences, is defending the thesis “Privacy- Preserving Data Dissemination in User Groups” for the degree of Philosophiae Doctor.

• andrea2light Disputation: Andrea Alessandro Gasparini 3. feb. 2020 13:15

Doctoral candidate Andrea Alessandro Gasparini at the Department of Informatics, Faculty of Mathematics and Natural Sciences, is defending the thesis “Design Thinking for Design Capabilities in an Academic Library” for the degree of Philosophiae Doctor.