Lyntaler: master'n på 5 min

Åtte masterstudenter holder 5-minutters lyntale om oppgaven sin. Få inspirasjon til hva du kan skrive om, hvis du velger å ta en master.

Tekst: Lyntaler - Master'n på 5 min

Lyntalene viser deg bredden av oppgaver på IFI og disse skal pitche masteren sin:

• Gyda Sæter - Informatikk: programmering og systemarkitektur
  • Tobias Syvertsen - Informatikk: informasjonssikkerhet
  • Sergey Jakobsen - Informatikk: programmering og systemarkitektur
  • Annika Willoch Olstad - Informatikk: språkteknologi
  • Simon Andreas Bjørn - Computational science
  • Kristine Fjellkårstad Orten - Informatikk: robotikk og intelligente systemer
  • Celine Solberg - ELITE
  • Jakob Rief - Digitalisering i helsesektoren

Lurer du på hvordan du kan finne en oppgave eller veileder som passer dine interesser? Det gøye svaret er at du selv kan velge hva som skal være tema for masteroppgaven din. Det kan du gjøre ved å delta på informasjonsmøter første semesteret på master eller lete i listen over ledige masteroppgaver. Du kan også ta direkte kontakt med en forskningsgruppe eller veileder, for å finne et relevant tema.

Lurer du fortsatt på om det lønner seg å ta en master? Spør de som vet best, nemlig de som ligger litt foran deg i utdanningsløpet.

Det blir snacks og mingling etter lyntalene!

Noen av pitcherne

Spørsmål om masterstudier?

12. april kl 1615 det et eget møte om hvordan du kan søke og hvilket masterprogram du bør velge. Studieadministrasjonen og faglige svarer på spørsmål.

Publisert 15. mars 2023 15:06 - Sist endret 28. mars 2023 08:33