Oppgaven er ikke lenger tilgjengelig

Manifestering av ledelsesforankring for informasjonssikkerhet

Manifestation of Management Commitment for Information Security

Bildet kan inneholde: gjøre, elektrisk blå.

Det er bredt enighet om at god styring av informasjonssikkerhet i virksomheter krever støtte og forankring hos den øverste ledelse. Denne oppgaven fokuserer på å undersøke dette nærmere ved å se om det er sammenheng mellom ledelsesstøtte og hvordan virksomheten organiserer styring av cybersikkerhet. Eksempelvis om cybersikkerhet er organisert som en del av IKT eller andre funksjoner, eller organisert under staben til administrerende direktør. Eventuelt om det er sammenheng mellom ledelsesstøtte og modenhetsnivået til styring av cybersikkerhet.

Oppgaven kan gjennomføres med litteraturstudier, intervjuer og andre relevante metoder. Målet med oppgaven er å gi forslag på hvordan man kan oppnå god ledelsesstøtte og hvordan man bør organisere styring av cybersikkerhet. Studenten kan avgrense problemstillingen og oppgaven kan skrives på norsk eller engelsk. Oppgaven skal gjennomføres i samarbeid med Sykehuspartner HF og Helse Sør-Øst RHF.

Publisert 8. nov. 2022 16:51 - Sist endret 14. des. 2022 20:36

Veileder(e)