Svein Tveit
Universitetslektor
-
Skolelaboratoriet

English version of this page
E-post
svein.tveit@kjemi.uio.no
Telefon
+47 22855536
Mobiltelefon
40827109
Rom
VU 54
Brukernavn
Besøksadresse
Sem Sælands vei 26
0371 Oslo
Postadresse
Postboks 1033
0315 Oslo
Undervisning
KJM0100V - Grunnleggende kjemi i naturfag
KJM0200V - Organisk kjemi i naturfag
KJM3050 - Kjemididaktikk
KJM5050 - Kjemididaktikk i praksis
NAT2010V - Fysikk og generell kjemi i naturfag
NAT2020V - Organisk kjemi og biologi i naturfag
NAT2000 - Naturfag i praksis
Publikasjoner
-
Tveit, Svein; Knutsen, Hege & Vestli, Kristian (2021). Kjemien stemmer 1 - Studiebok. Cappelen Damm AS. ISBN 9788202696603. 218 s.
-
Tveit, Svein; Knutsen, Hege & Vestli, Kristian (2021). Kjemien stemmer 1 - Grunnbok. Cappelen Damm AS. ISBN 9788202696634. 303 s.
-
Knutsen, Hege; Tveit, Svein & Vestli, Kristian (2019). Kjemien stemmer 2 Studiebok. Cappelen Damm AS. ISBN 978-82-02-59939-3. 255 s.
-
Knutsen, Hege; Tveit, Svein; Vestli, Kristian & Edvardsen, Hege (2019). Kjemien stemmer 2 Grunnbok. Cappelen Damm AS. ISBN 978-82-02-59937-9. 293 s.
-
Knutsen, Hege; Tveit, Svein & Vestli, Kristian (2018). Kjemien stemmer 1. Studiebok. Cappelen Damm AS. ISBN 978-82-02-56116-1. 168 s.
-
Knutsen, Hege; Tveit, Svein & Vestli, Kristian (2018). Kjemien stemmer 1. Grunnbok. Cappelen Damm AS. ISBN 978-82-02-55591-7. 280 s.
-
Husan, Anne Grete Ingebretsen; Johnsrud, Marit; Langholm, Guri; Spilde, Ingrid & Tveit, Svein (2017). Nye Gaia 4. Naturfag og samfunnsfag for barnetrinnet. Grunnbok. Gyldendal Undervisning. ISBN 978-82-05-48142-8. 191 s.
-
Husan, Anne Grete Ingebretsen; Johnsrud, Marit; Langholm, Guri; Spilde, Ingrid & Tveit, Svein (2017). Nye Gaia 4. Naturfag og samfunnsfag for barnetrinnet. Lærerens bok. Gyldendal Undervisning. ISBN 978-82-05-48146-6. 194 s.
-
Husan, Anne Grete Ingebretsen; Johnsrud, Marit; Langholm, Guri; Spilde, Ingrid & Tveit, Svein (2017). Nye Gaia 4. Naturfag og samfunnsfag for barnetrinnet. Arbeidsbok. Gyldendal Undervisning. ISBN 978-82-05-48145-9. 72 s.
-
Tveit, Svein (2015). Poseforsøk.
-
Sathaananthan, Shahana; Tveit, Svein & Fægri, Karoline (2021). Sammenligning av kompetansemål om helse, miljø og sikkerhet, og bærekraftige produksjons- og deponeringsprosesser i nordiske læreplaner. Universitetet i Oslo, Det matematisk-naturvitenskapelige fakultet. Vis sammendrag
-
Ellingsen, Sverre Johan Ruud; Fægri, Karoline & Tveit, Svein (2021). Learning by doing En studie av motivasjonsendring hos bachelorstudenter i kjemi og biokjemi. Universitetet i Oslo, Det matematisk-naturvitenskapelige fakultet.
-
Rimstad, Elise Lervik; Tveit, Svein & Fægri, Karoline (2021). Elevers opplevelse av en fagdag med organisk kjemi og fokus på grønn kjemi. Universitetet i Oslo, Det matematisk-naturvitenskapelige fakultet. Vis sammendrag
-
Hemmerle, Veronica; Fægri, Karoline & Tveit, Svein (2021). Utvikling og utprøving av undervisningsverktøy for å jobbe med autentiske tekster i skolen. Et møte mellom fagfornyelsen, naturfag og lesing. Universitetet i Oslo, Det matematisk-naturvitenskapelige fakultet. Vis sammendrag
-
Øyen, Håkon; Tveit, Svein & Fægri, Karoline (2021). Kolorimetrisk analyse med mobilapp i kjemiundervisning. Universitetet i Oslo, Det matematisk-naturvitenskapelige fakultet.
-
Tangen, Henrik Paulsrud; Tveit, Svein & Fægri, Karoline (2021). Utvikling av et undervisningsopplegg om grønn kjemi og organisk oksidasjon - Et kontekstbasert opplegg om grønn kjemi og oksidasjon av benzaldehyd til benzosyre for kjemiundervisning i videregående skole. Universitetet i Oslo, Det matematisk-naturvitenskapelige fakultet. Vis sammendrag
-
Tveit, Svein; Lundanes, Elsa; Fægri, Karoline & Skaugrud, Brit (2019). Egnethet av en minigasskromatograf i kjemi programfag i norsk videregående skole. Universitetet i Oslo. Vis sammendrag
-
Hofstad, Øyvind; Fægri, Karoline & Tveit, Svein (2017). Students and teachers use of instructional videos: Suggestions for further development of instructional videos to promote active learning. Universitetet i Oslo.
Publisert 16. des. 2014 14:21
- Sist endret 25. mars 2021 16:53