-
Borge, Inger Christin & Jacobsen, Robin Bjørnetun
(2022).
Erfaringer med forserte elever i matematikk.
-
Borge, Inger Christin; Bjørkestøl, Kirsten; Goodchild, Simon; Nilsen, Hans Kristian & Tonheim, Odd Helge Mjellem
(2022).
Aktive læringsformer i matematikk - Nasjonal kartlegging av matematikkundervisning i universitets- og høgskolesektoren desember 2019 – januar 2020.
-
Borge, Inger Christin; Bjørkestøl, Kirsten; Goodchild, Simon; Nilsen, Hans Kristian & Tonheim, Odd Helge Mjellem
(2022).
Educating to inspire active learning approaches in mathematics in Norwegian universities - Teaching approaches used in Norwegian higher education mathematics courses
.
-
Hole, Arne; Borge, Inger Christin & Grønmo, Liv Sissel
(2021).
From upper secondary school to university calculus: Language difficulties versus conceptual difficulties.
-
Borge, Inger Christin
(2021).
Gruppeteori - om symmetrier og likninger.
-
Borge, Inger Christin
(2021).
Læringsassistenter på MN - med eksempel fra MI.
-
Borge, Inger Christin
(2021).
Strekar i rekninga.
[Avis].
Dag og tid.
-
Borge, Inger Christin
(2021).
Om abstraksjon og språk i matematikk.
-
Borge, Inger Christin
(2021).
Women in mathematics Norway.
-
Borge, Inger Christin
(2020).
Gruppeteori: om symmetrier og likninger.
-
Borge, Inger Christin
(2020).
Matematisk språk.
-
Goodchild, Simon; Bjørkestøl, Kirsten; Nilsen, Hans Kristian; Borge, Inger Christin & Tonheim, Odd Helge Mjellem
(2020).
Active learning - Undersøkelse ved MatRIC i samarbeid med NMR.
-
Borge, Inger Christin
(2019).
Gruppeteori: om symmetrier og likninger.
-
Borge, Inger Christin
(2019).
Om argumentasjon og skriving i matematikk.
-
Bjørkestøl, Kirsten; Borge, Inger Christin; Goodchild, Simon; Nilsen, Hans Kristian & Tonheim, Odd Helge Mjellem
(2019).
Student-active learning in mathematics: Operationalisation of 'constructive alignment'.
Nordic Journal of STEM Education.
ISSN 2535-4574.
3,
s. 220–224.
-
Borge, Inger Christin
(2019).
Tallfølger og tallet e.
-
Borge, Inger Christin
(2019).
Discussing calculus - experiences from students and learning assistants.
Nordic Journal of STEM Education.
ISSN 2535-4574.
3,
s. 65–69.
-
Borge, Inger Christin
(2019).
Praktisk info med Jon Almaas - julespesial.
[TV].
TVNorge.
-
Borge, Inger Christin; Bjørkestøl, Kirsten; Goodchild, Simon; Nilsen, Hans Kristian & Tonheim, Odd Helge Mjellem
(2019).
Student-active learning in mathematics: Operationalisation of ‘constructive alignment’.
Vis sammendrag
This presentation/paper describes the beginning of a developmental process leading to the creation of a survey instrument to explore the use of active learning approaches in higher education mathematics. The paper begins by arguing a relation between active learning and the conference theme “constructive alignment”. The first stages of the developmental process are based on a “Delphi-study” research design in which the meanings of “active learning” and teaching/approaches that may promote active learning are elicited from a selected group of students, mathematics instructors, mathematicians and mathematics education researchers. The Delphi-study is described and the analysis of outcomes from the first stage of the study are reported in this paper. The conference presentation will also include details from the second stage of the study that is planned at the time of writing. A working definition of “active learning” is established from the study, together with a number of teaching/learning approaches that might promote active learning in mathematics. The paper concludes with reflections on how the outcomes of the study will influence the design and content of the survey instrument. It is hoped the discussion at the conference will also inform the further development of the instrument.
-
Stedøy, Ingvill Merete; Borge, Inger Christin & Grønmo, Liv Sissel
(2017).
Et praksisperspektiv. Bruk av TIMSS Advanced i matematikkundervisningen.
I Grønmo, Liv Sissel & Hole, Arne (Red.),
Prioritering og progresjon i skolematematikken. En nøkkel til å lykkes i realfag. Analyser av TIMSS Advanced og andre internasjonale studier..
Cappelen Damm Akademisk.
ISSN 978-82-02-58528-0.
s. 201–238.
-
Borge, Inger Christin
(2017).
Matematisk tankegang og bevis.
-
-
Borge, Inger Christin; Johansen, Nils Voje & Seland, Elisabeth Havsberg
(2017).
Study tips - to beginner students in mathematics-heavy sciences.
Nordic Journal of STEM Education.
ISSN 2535-4574.
1,
s. 216–220.
Fulltekst i vitenarkiv
-
Kleppe, Johannes & Borge, Inger Christin
(2017).
Video production - mathematics for beginner students.
Nordic Journal of STEM Education.
ISSN 2535-4574.
s. 115–119.
Fulltekst i vitenarkiv
-
-
Borge, Inger Christin
(2014).
Funksjonslære.
I Gustavsen, Trond Stølen; Hinna, Kristin Ran Choi; Borge, Inger Christin & Andersen, Peer Sverre (Red.),
QED 1-7: Matematikk for grunnskolelærerutdanningen: Bind 2.
Cappelen Damm Akademisk.
ISSN 978-82-02-42092-5.
s. 379–469.
-
Borge, Inger Christin
(2014).
Kalkulus.
I Gustavsen, Trond Stølen; Hinna, Kristin Ran Choi; Borge, Inger Christin & Andersen, Peer Sverre (Red.),
QED 5-10. Matematikk for grunnskolelærerutdanningen. Bind 2.
Cappelen Damm Akademisk.
ISSN 978-82-02-42098-7.
s. 17–175.
-
Borge, Inger Christin
(2010).
Det modulære isomorfismeproblemet for p-grupper, |G|=p^n, n<5.
-
Borge, Inger Christin
(2010).
Matematiker på glid.
[Avis].
Dagens næringsliv.
-
Borge, Inger Christin
(2010).
Det modulære isomorfismeproblemet for p-grupper G der |G|=p^n, n<5.
-
Borge, Inger Christin
(2010).
Forkurs, oblig 0 og begynnerundervisningen for nye realfagsstudenter.
-
Borge, Inger Christin & Sletsjøe, Arne Bernhard
(2009).
Geometriens mester.
Forskning.no.
ISSN 1891-635X.
-
Borge, Inger Christin & Sletsjøe, Arne Bernhard
(2009).
Inspirerende Abel.
Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.).
ISSN 0804-3116.
-
Borge, Inger Christin
(2009).
Ny lærebok og fornyet matematikkurs.
[Internett].
Nyhetsbrev, Det Matematisk-Naturvitenskapelige fakultet, UiO.
-
Borge, Inger Christin
(2009).
Vanvittig mange trekanter.
[Internett].
forskning.no.
-
Borge, Inger Christin
(2009).
Fra Kunnskapsløft til Kvalitetsreform --eller hvordan gjøre matematikk-overgangen fra videregående til universitet så glatt som mulig?
-
Borge, Inger Christin
(2008).
Arven etter Abel.
Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.).
ISSN 0804-3116.
-
Borge, Inger Christin
(2008).
Abstrakt gruppeteori; Sylow og Thompson -grunnleggere og arvtagere.
-
Borge, Inger Christin
(2008).
John Thompson and finite group theory.
-
Borge, Inger Christin
(2008).
Abelprisen 2008 og vår matematiske arv.
-
Borge, Inger Christin
(2008).
Erfaringer fra forkurs i matematikk for nye realfagsstudenter.
-
Borge, Inger Christin
(2007).
Report on the situation for women mathematicians in Norway.
-
Borge, Inger Christin
(2007).
Symmetrier og endelig matematikk.
-
Borge, Inger Christin
(2007).
Strekkoder.
-
-
Borge, Inger Christin
(2006).
Endelig gruppeteori.
-
Borge, Inger Christin
(2006).
Strekkoder.
-
Borge, Inger Christin
(2005).
On p-groups and modular group algebras.
-
Borge, Inger Christin
(2004).
On the modular isomorphism problem.
-
Borge, Inger Christin
(2004).
Noen episoder fra den endelige gruppeteoriens historie, I og II.
-
Borge, Inger Christin
(2003).
Solving the modular isomorphism problem.
-
Borge, Inger Christin
(2003).
Det modulære isomorfismeproblemet.
-
Borge, Inger Christin
(2003).
The modular isomorphism problem.
-
Borge, Inger Christin
(2003).
The modular isomorphism problem.
-
-
-
Borge, Inger Christin; Sletsjøe, Arne Bernhard & Roksvold, Jan Nyquist
(2011).
Applying Jennings theory and the M-series to modular isomorphism problems.
Universitetet i Oslo.
-
Borge, Inger Christin
(2010).
Mer lineær algebra. Kompendium i MAT1012 - Matematikk 2.
Universitetet i Oslo.
-
Borge, Inger Christin & Laudal, Olav Arnfinn
(2003).
The modular isomorphism problem.
Universitetet i Oslo.
ISSN 82-553-1393-1.
-
Borge, Inger Christin
(2002).
A cohomological approach to the modular isomorphism problem.
Universitetet i Oslo.
ISSN 82-553-1348-6.
-
Borge, Inger Christin & Laudal, Olav Arnfinn
(2002).
The modular isomorphism problem.
Universitetet i Oslo.
ISSN 82-553-1357-5.