Knut Mørken, Hanne Sølna, utdanningsledere, studentrepresentanter samt andre fra MNs studieseksjon var til stede fysisk eller gjennom videokonferanse-verktøyet ZOOM. Referat Andreas Tandberg
Sak |
Tema |
Sakspapirer |
---|---|---|
Sak 1: Orienteringer |
|
|
Sak 2: Programseminar høst 2021 |
Ilan Dehli Villanger orienterte om programseminaret (PS) til høsten. Det blir i år PS for både 2020- og 2021-kullet, med tilpasset opplegg til de ulike kullene. For første gang skal også årsstudiet være med på PS. Første dag av PS kommer særlig til å dreie seg om kommunikasjon og relasjoner, noe det er viktig å sette fokus på etter lang tid uten sosialisering. Alle studentene får i år enkeltrom. Sundvolden har mange bookinger denne høsten, og det er vanskelig å flytte på oppsatte datoer for seminaret. |
|
Sak 3: Dialogmøtene |
Yvonne Halle orienterte om dialogmøtene om studiekvalitet 2021. Se agenda og oppsummering fra møtene i presentasjonen i høyre marg. |
Dialogmøtene 2021 |
Sak 4: Instituttkvarteret |
Cathrine Tellefsen og Tone Gregers (KURT) orienterte om "Real undervisning" H21. Vi oppfordrer studentene til å samarbeide for å lære bedre. På eksamen skal de levere et selvstendig arbeid. Blir studentene godt nok forberedt på dette? Reflekterer lubene dette faktumet? Dette blir et av hovedtemaene på Real undervisning H21. Utdanningslederne meldte behov for å diskutere forskjell på referering og ulovlig kopiering. Dette blir blandet litt sammen slik det er nå. Og hvordan passer notater fra medstudenter inn i dette? er medstudenters notater/fellesnotater noe studentene kan referere til? Det kom forslag om å la obliger få et format der man simulerer slike formelle krav (kildebruk etc.) Et annet moment som ble tatt opp var hvordan studentene generelt noterer i undervisning og i kollokvier. Ulike verktøy gir ulik praksis for notering. Kan dette ev. bli tema for en "Real undervisning"? Cathrine og Tone noterte innspillene fra utdanningslederne. Invitasjon til Real undervisning blir sendt ut til utdanningslederne neste uke. |