Knut Mørken, Hanne Sølna, utdanningsledere, studentrepresentanter samt andre fra MNs studieseksjon var til stede fysisk eller gjennom videokonferanse-verktøyet ZOOM. Referat Andreas Tandberg
Sak |
Tema |
Sakspapirer |
---|---|---|
Sak 1. Orienteringer |
Kvalifikasjonsrammeverket skal evalueres av NOKUT. Det var et første innspillsmøte fredag 19/3 der Cathrine Tellefsen deltok. Evalueringen til NOKUT skal være klar 1/12 2022. | |
Sak 2: Studiestart H21 |
Ingrid Sand orienterte om studiestart H21. Viktige punkter:
Se detaljer i Ingrids presentasjon i margen. |
|
Sak 3:
Periodiske programevalueringer |
De periodiske programevalueringene ved MN (se STUT-referat fra 3/2 21) er i gang. Vi tok en runde blant utdanningslederne om status på arbeidet. Det ble kommentert at vi trenger MN-fellesrammer for evalueringsarbeidet på nettsidene. Det var også usikkerhet om hvor eksterne studentene i det eksterne panelet måtte være. Holder det om de kommer fra et annet institutt? Yvonne presiserer og oppdaterer MNs nettsider for programevalueringene rett etter påske. Avslutningsvis kom det spørsmål om hvordan vi måler resultatene av endringene vi gjør i studieprogrammene og i undervisningen vår. Vi ble enige om at Cathrine Tellefsen sender ut noen utvalgte artikler til utdanningslederne. [Cathrine har nå lagt ut lenker til et utvalg artikler i STUTs Teams-rom, der diskusjonen fortsetter]. |
|
Sak 4: Korona-status |
Knut Mørken orienterte om Korona-status. Det kom i går e-post fra Jo Døhl:
Det kommer ny e-post til studentene fra Jo i løpet av dagen mtp booking av lesesalsplasser. Vi sender ikke ut e-spot til studentene om dette. |
|
Sak 5: Instituttkvarteret |
Anne Berit C. Samuelsen (FAI) meldte at Farmasøytisk institutt har sett et økende antall eksempler på tekstlikhet mellom eksamensoppgaver etter at vi gikk over til digital hjemmeeksamen. Anne Berit lurte på hva vi ev. kunne gjøre faglig og administrativt for å møte denne utfordringen. Vi tar opp denne saken på et kommende STUT-møte før vi ev. tar saken som del av neste Real Prat. |