Anders Isnes

English version of this page
Brukernavn
Besøksadresse Sem Sælands vei 24 Fysikkbygningen 0371 Oslo
Postadresse Postboks 1106 Blindern 0317 Oslo

Publikasjoner

  • Kolstø, Stein Dankert; Bungum, Berit; Arnesen, Erik; Isnes, Anders; Kristensen, Terje & Mathiassen, Ketil [Vis alle 10 forfattere av denne artikkelen] (2006). Science students' critical examination of scientific information related to socio-scientific issues. Science Education. ISSN 0036-8326. 90(4), s. 632–655. doi: 10.1002/sce.20133.
  • Angell, Carl; Henriksen, Ellen Karoline; Isnes, Anders & Guttersrud, Øystein (2004). FUN - en undersøkelse om fysikkutdanning i Norge. I Henriksen, Ellen Karoline & Ødegaard, Marianne (Red.), Naturfagenes didaktikk - en disiplin i forandring? Det 7. nordiske forskersymposiet om undervisning i naturfag i skolen. Cappelen Damm Høyskoleforlaget. ISSN 82-7634-568-9.
  • Kolstø, Stein Dankert & Isnes, Anders (2004). Kritisk vurdering av naturvitenskapelige påstander i media. I Henriksen, Ellen Karoline & Ødegaard, Marianne (Red.), Naturfagenes didaktikk - en disiplin i forandring? Det 7. nordiske forskersymposiet om undervisning i naturfag i skolen. Cappelen Damm Høyskoleforlaget. ISSN 82-7634-568-9. s. 63–78.
  • Henriksen, Ellen Karoline; Angell, Carl; Lavonen, Jari & Isnes, Anders (2004). WHY CHOOSE PHYSICS � IN NORWAY AND FINLAND ? Journal of Baltic Science Education. ISSN 1648-3898. 1.
  • Angell, Carl; Guttersrud, Øystein; Henriksen, Ellen Karoline & Isnes, Anders (2004). Physics: Frightful, but fun - Pupils' and teachers' views of physics and physics teaching. Science Education. ISSN 0036-8326. s. 683–706.
  • Angell, Carl; Henriksen, Ellen Karoline & Isnes, Anders (2003). "Hvorfor lære fysikk? det kan andre ta seg av!" Fysikkfaget i norsk utdanning: Innhold - oppfatninger - valg, Naturfagdidaktikk. Perspektiver Forskning Utvikling. Gyldendal Akademisk. ISSN 82-05-31477-2. s. 165–198.
  • Isnes, Anders (1998). Perspektiver på praktisk-pedagogisk utdanning, Lærerutdanning: Tradisjon og nyskaping. Lærerutdanningsrådet. Oslo. ISSN 82-7383-026-8. s. 71–78.

Se alle arbeider i Cristin

  • Isnes, Anders; Kristensen, Terje; Tysdahl, Bjørn & Østtveit, Kersti (2000). Lærerveiledning til Helix 10 Natur- og miljøfag for 10.klasse. Cappelen forlag. ISBN 82-02-17100-8. 313 s.
  • Isnes, Anders; Kristensen, Terje; Tysdahl, Bjørn & Østtveit, Kersti (1999). Helix 10 Natur og miljøfag for 10. klasse. Cappelen Damm AS. ISBN 82-02-17121-0. 360 s.
  • Isnes, Anders; Kristensen, Terje; Bjørg, Tysdahl & Østtveit, Kersti (1999). Helix 9 Lærerveiledning. Natur- og miljøfag for 9. klasse. Cappelen forlag. ISBN 82-02-17120-2. 277 s.
  • Ekern, Trond; Isnes, Anders & Nilsen, Odd Terje (1998). UNIVERS 3FY Fysikk for den videregående skole. Grunnbok. NKI Forlaget. ISBN 82-562-3772-4. 318 s.
  • Ekern, Trond; Isnes, Anders & Nilsen, Odd Terje (1998). UNIVERS 3FY Fysikk for den videregående skole. Arbeidsbok med laboratorieøvinger. NKI Forlaget. ISBN 82-562-3774-0. 164 s.
  • Isnes, Anders; Kristensen, Terje; Tysdahl, Bjørn & Østtveit, Kersti (1998). HELIX 9 Natur- og miljøfag for 9.klasse. Cappelen Damm AS. ISBN 82-02-17118-0. 320 s.
  • Ekern, Trond; Isnes, Anders & Nilsen, Odd Terje (1998). UNIVERS 3FY. Ressursbok. Fysikk for den videregående skolen. NKI Forlaget. ISBN 82-562-4124-1. 114 s.
  • Isnes, Anders; Kristensen, Terje; Tysdahl, Bjørn & Østtveit, Kersti (1998). Helix 8. Lærerveiledning. Natur- og miljøfag for 8. klasse. Cappelen forlag. ISBN 82-02-16464-8. 304 s.
  • Isnes, Anders; Kristensen, Terje; Thysdal, Bjørg & Østtveit, Kersti (1997). Helix 8. Natur- og miljøfag for 8. klasse. J.W. Cappelens Forlag AS. ISBN 82-02-16080-4. 328 s.
  • Ekern, Trond; Isnes, Anders & Nilsen, Odd Terje (1997). UNIVERS 2FY. Fysikk for den videregående skolen. Grunnbok. NKI Forlaget. ISBN 82-562-3767-8. 320 s.
  • Ekern, Trond; Isnes, Anders & Nilsen, Odd Terje (1997). UNIVERS 2FY Arbeidsbok med laboratorieøvinger Fysikk for den videregående skolen. NKI Forlaget. ISBN 82-562-3769-4. 160 s.
  • Ekern, Trond; Isnes, Anders & Nilsen, Odd Terje (1997). UNIVERS 2FY. Ressursbok. Fysikk for den videregående skolen. NKI Forlaget. ISBN 82-562-4123-3. 118 s.
  • Isnes, Anders; Kristensen, Terje; Tysdahl, Bjørn & Østtveit, Kersti (1996). Naturfag for voksne 2. Cappelen Damm AS. ISBN 82-02-15432-4. 238 s.
  • Isnes, Anders; Kristensen, Terje; Tysdahl, Bjørn & Østtveit, Kersti (1996). Naturfag for voksne 1. Cappelen Damm AS. ISBN 82-02-15430-8. 227 s.
  • Hallseth, Finn; Haugan, John; Hjelmen, Karsten & Isnes, Anders (1996). Elektrisitet og magnetisme. Fysikk for ingeniører. NKI Forlaget. ISBN 82-562-2937-3. 311 s.
  • Hallseth, Finn; Haugan, John; Hjelmen, Karsten & Isnes, Anders (1996). Svingninger og bølger. Fysikk for ingeniører. NKI Forlaget. ISBN 82-562-2936-5. 247 s.
  • Hallseth, Finn; Haugan, John; Hjelmen, Karsten & Isnes, Anders (1995). Klassisk mekanikk. Fysikk for ingeniører. NKI Forlaget. ISBN 82-562-2934-9. 457 s.
  • Bay, Tone; Isnes, Anders & Kristensen, Terje (1994). Naturfag. 2-timers fag. Cappelen Damm AS. ISBN 82-02-14439-6. 210 s.
  • Hallseth, Finn; Haugan, John; Hjelmen, Karsten & Isnes, Anders (1994). Termofysikk. Fysikk for ingeniører. NKI Forlaget. ISBN 82-562-2935-7. 116 s.
  • Hallseth, Finn; Haugan, John; Hjelmen, Karsten & Isnes, Anders (1994). Atom- og halvlederfysikk. Fysikk for ingeniører. NKI Forlaget. ISBN 82-562-2938-1. 206 s.
  • Angell, Carl; Haugan, John & Isnes, Anders (1993). Fysikk i naturfaget - et fjernundervisningsopplegg med didaktisk refleksjon. Modul 4: Eksperimentalmetodikk. NKI. ISBN 82-562-2807-5. 51 s.
  • Angell, Carl; Haugan, John & Isnes, Anders (1993). Fysikk i naturfaget - et fjernundervisningsopplegg med didaktisk refleksjon. Modul 5: Lyd og lys. NKI. ISBN 82-562-2808-3. 69 s.
  • Angell, Carl; Haugan, John & Isnes, Anders (1993). Fysikk i naturfaget - et fjernundervisningsopplegg med didaktisk refleksjon. Modul 6: Miljøfysikk. NKI. ISBN 82-562-2809-1. 87 s.
  • Angell, Carl; Haugan, John & Isnes, Anders (1993). Fysikk i naturfaget - et fjernundervisningsopplegg med didaktisk refleksjon. Modul 8: Termofysikk. Vær og klima. NKI. ISBN 82-562-2811-3. 136 s.
  • Bay, Tone; Isnes, Anders & Kristensen, Terje (1993). Om kjemi, energi og økologi. Cappelen forlag. ISBN 82-02-13622-9. 176 s.
  • Isnes, Anders; Nilsen, Terje & Sandås, Astrid (1992). Fysikk for teknisk fagskole. Grunnbok. NKI. ISBN 82-562-2458-4. 411 s.
  • Isnes, Anders; Nilsen, Terje & Sandås, Astrid (1992). Fysikk for teknisk fagskole. Arbeidsbok med laboratorieøvinger. NKI. ISBN 82-562-2460-6. 151 s.
  • Angell, Carl; Haugan, John & Isnes, Anders (1992). Fysikk i naturfaget- et fjernundervisningsopplegg med didaktisk refleksjon. Modul 1: Energi og bevegelse. NKI. ISBN 82-562-2804-0. 133 s.
  • Angell, Carl; Haugan, John & Isnes, Anders (1992). Fysikk i naturfaget - et fjernundervisningsopplegg med didaktisk refleksjon. Modul 2: Vår elektriske hverdag. NKI. ISBN 82-562-2805-9. 97 s.
  • Angell, Carl; Haugan, John & Isnes, Anders (1992). Fysikk i naturfaget - et fjernundervisningsopplegg med didaktiske refleksjon. Modul 3: Vårt fysiske verdensbilde. NKI. ISBN 82-562-2806-7. 86 s.
  • Isnes, Anders; Kristensen, Terje; Svelle, Kersti & Tysdahl, Bjørn (1992). Lærerveiledning for bok 6-8. Naturfag 7-9. Cappelen Damm AS. ISBN 82-02-11598-1. 361 s.
  • Isnes, Anders; Kristensen, Terje; Svelle, Kersti & Tysdahl, Bjørn (1991). Arv og utvikling. Naturfag 7-9. Cappelen Damm AS. ISBN 82-02-11581-7. 128 s.
  • Isnes, Anders; Kristensen, Terje; Svelle, Kersti & Tysdahl, Bjørn (1990). Energi og miljø. Naturfag 7-9. Cappelen Damm AS. ISBN 82-02-11577-9. 250 s.
  • Isnes, Anders; Kristensen, Terje; Svelle, Kersti & Tysdahl, Bjørn (1990). Livsstil og helse. Naturfag 7-9. Cappelen Damm AS. ISBN 82-02-11579-5. 179 s.
  • Isnes, Anders; Kristensen, Terje; Svelle, Kersti & Tysdahl, Bjørn (1990). Lærerveiledning for bok 4-5. Naturfag 7-9. Cappelen Damm AS. ISBN 82-02-11597-3. 226 s.
  • Isnes, Anders; Kristensen, Terje; Svelle, Kersti & Thysdal, Bjørg (1989). Året rundt i naturen. Naturfag 7-9. Cappelen Damm AS. ISBN 82-02-11572-8. 172 s.
  • Isnes, Anders; Kristensen, Terje; Svelle, Kersti & Tysdahl, Bjørn (1989). Mennesket og teknologien. Naturfag 7-9. Cappelen Damm AS. ISBN 82-02-11576-0. 184 s.
  • Haldorsen, Knut M.; Isnes, Anders; Kristensen, Terje & Synnes, Kari (1989). Arbeid i naturfagrom i grunnskolen. Sikkerhet. Universitetsforlaget. ISBN 82-00-02826-7. 40 s.
  • Isnes, Anders; Kristensen, Terje; Svelle, Kersti & Tysdahl, Bjørn (1988). Hva er naturfag? Cappelen Damm AS. ISBN 82-02-11507-8. 80 s.
  • Isnes, Anders; Kristensen, Terje; Svelle, Kersti & Tysdahl, Bjørn (1988). Luft og vann. Naturfag 7-9. Cappelen Damm AS. ISBN 82-02-11509-4. 135 s.
  • Isnes, Anders; Kristensen, Terje; Svelle, Kersti & Tysdahl, Bjørn (1988). Mangfold og samspill. Naturfag 7-9. Cappelen Damm AS. ISBN 82-02-11511-6. 155 s.
  • Isnes, Anders; Kristensen, Terje; Svelle, Kersti & Tysdahl, Bjørn (1988). Lærerveiledning til bok 1-3. Naturfag 7-9. Cappelen Damm AS. ISBN 82-02-11513-2. 188 s.
  • Isnes, Anders; Kristensen, Terje; Svelle, Kersti & Tysdahl, Bjørn (1988). Lærerveiledning til bok 1-3. Naturfag 7-9. Cappelen Damm AS. ISBN 82-02-11513-2. 188 s.
  • Frennhoff, Folke & Isnes, Anders (1986). Fysikk for yrkesfag. NKI. ISBN 82-562-1589-5. 170 s.

Se alle arbeider i Cristin

  • Fiskum, Kirsten & Isnes, Anders (2018). Eksempel på progresjonstabell: Alt stoff i universet er bygget opp av veldig små partikler. Naturfag. ISSN 1504-4564. s. 57–59.
  • Angell, Carl; Isnes, Anders & Henriksen, Ellen Karoline (2014). Flere fysikkforlystelser.
  • Isnes, Anders; Angell, Carl; Henriksen, Ellen Karoline & Bøe, Maria Vetleseter (2014). Hva er vitsen med forsøk? – fysikkshow.
  • Angell, Carl; Henriksen, Ellen Karoline & Isnes, Anders (2013). Fysikk-forlystelser.
  • Eggen, Per-Odd & Isnes, Anders (2011). Rapporter fra grunnopplæringen Om kjemi i videregående opplæring.
  • Bostrøm, Edgar; Bostrøm, Edgar & Isnes, Anders (2006). Nye læreplaner for programfaget informasjonsteknologi 1 og 2 og IKT for programområdet Samfunnsfag og økonomi.
  • Almendingen, Siv Flæsen & Isnes, Anders (2005). Forskerspiren - tanker og visjoner. Naturfag. ISSN 1504-4564. s. 18–19.
  • Kristensen, Terje; Erlien, Wenche & Isnes, Anders (2005). Sikkerhet i naturfag - webbasert informasjon.
  • Kolstø, Stein Dankert; Bungum, Berit; Arnesen, Erik; Isnes, Anders; Kristensen, Terje & Mathiassen, Ketil [Vis alle 10 forfattere av denne artikkelen] (2004). Science students' critical examination of scientific information related to socioscientific issues.
  • Angell, Carl; Henriksen, Ellen Karoline; Isnes, Anders & Kind, Per Morten (2003). Alt vel i norsk skolefysikk?
  • Kristensen, Terje & Isnes, Anders (2003). Erfaringer fra DoCTA pilot - elevers arbeid med genteknologi.
  • Henriksen, Ellen Karoline; Angell, Carl; Lavonen, Jari & Isnes, Anders (2003). Why choose physics - in Norway and Finland?
  • Kolstø, Stein Dankert & Isnes, Andres (2002). Kritisk vurdering av naturvitenskaplige påstander i media.
  • Isnes, Anders; Kristensen, Terje; Kolstø, Stein Dankert; Mathiassen, Ketil & Quale, Andreas (2002). Åpne forsøk og argumentering i naturfag.
  • Quale, Andreas; Kristensen, Terje; Mathiassen, Ketil & Isnes, Anders (2002). LIBERAL EDUCATION, INFORMATION ASSESSMENT AND ARGUMENTATION IN SCIENCE ¿ LIA.
  • Angell, Carl; Henriksen, Ellen Karoline; Isnes, Anders & Guttersrud, Øystein (2002). FUN - en undersøkelse av fysikkutdanning i Norge.
  • Isnes, Anders (2001). Muligheter for praktisk arbeid og utforsking i naturfag og teknologi.
  • Isnes, Anders (2001). IKT i lærerutdannningen. Pluto-prosjektet.
  • Angell, Carl; Isnes, Anders & Henriksen, Ellen Karoline (2001). Er norske fysikkelever skapt i lærerens bilde?
  • Angell, Carl & Isnes, Anders (2001). Fysikkfaget bør moderniseres. Fra Fysikkens Verden. ISSN 0015-9247. Nr 4 - 2001, s. 113–114.
  • Angell, Carl; Bruvoll, Heidi & Isnes, Anders (2001). Hvordan kan vi få flere fysikere? Fra Fysikkens Verden. ISSN 0015-9247. Nr 4 - 2001, s. 114–115.
  • Isnes, Anders; Angell, Carl & Henriksen, Ellen Karoline (2001). Physics education: Who comes and why?
  • Angell, Carl; Henriksen, Ellen Karoline & Isnes, Anders (2001). Physics Education in Norway.
  • Angell, Carl & Isnes, Anders (2000). Fysikk i Norge og noen EU-land. Fra Fysikkens Verden. ISSN 0015-9247. 62, s. 58–59.
  • Henriksen, Ellen Karoline; Isnes, Anders & Angell, Carl (2000). Konferanse om fysikkutdanning i Barcelona. Fra Fysikkens Verden. ISSN 0015-9247. 62(3).
  • Henriksen, Ellen Karoline; Angell, Carl & Isnes, Anders (2000). FUN - en undersøkelse om fysikkutdanning i Norge. Fra Fysikkens Verden. ISSN 0015-9247. 62(4), s. 118–122.
  • Kristensen, Terje; Isnes, Anders & Mathiassen, Ketil (2000). Hvordan kan DataLego bidra til bedre naturfagundervisning?
  • Henriksen, Ellen Karoline; Angell, Carl & Isnes, Anders (2000). FUN - en undersøkelse om fysikkutdanning i Norge.
  • Angell, Carl; Henriksen, Ellen Karoline & Isnes, Anders (2000). Should I stay or should I go. Students' impression of physics and their reasons for choosing it in upper secondary school and university.
  • Isnes, Anders & Angell, Carl (2000). Metodiske/didaktiske problemstillinger knyttet til IKT i fysikkundervisningen og litt morofysikk.
  • Isnes, Anders (1999). Undringsmennesker og annerledestenkere. Apollon : Forskningsmagasin for Universitetet i Oslo. ISSN 0803-6926. 4/99.
  • Isnes, Anders (1999). Fysikkundervisningen i England. Fra Fysikkens Verden. ISSN 0015-9247. 1/99.
  • Isnes, Anders (1999). EPS prioriterer utdanning. Fra Fysikkens Verden. ISSN 0015-9247. 3/99.
  • Isnes, Anders (1999). Science-sentre og rekruttering til realfagene. Fra Fysikkens Verden. ISSN 0015-9247.
  • Isnes, Anders (1999). Situasjonen i realfagene i skoleverket og kompetansebehov framover.
  • Isnes, Anders (1998). Fysikklæreren på vei ut av skolen? Fra Fysikkens Verden. ISSN 0015-9247. nr 3.
  • Isnes, Anders (1998). Hva er utfordringen for fysikkfaget i den videregående skole? Fra Fysikkens Verden. ISSN 0015-9247. 4, s. 108–110.
  • Isnes, Anders (1998). CD-rom og internett som hjelpemiddel i naturfagundervisningen.
  • Guttersrud, Øystein; Isnes, Anders & Vidnes, Bjørn (2017). Rammeverket for vurdering av naturfagkompetanse i TIMSS 2019 i lys av norske læreplaner. Nasjonalt senter for naturfag i opplæringen.
  • Hetland, Karl Torstein; Isnes, Anders; Grimenes, Arne Auen; Henriksen, Ellen & Einevoll, Gaute (2005). Verdens fysikkår i skolen. Naturfagsenteret.
  • Quale, Andreas; Isnes, Anders; Kristensen, Terje; Mathiassen, Ketil; Kolstø, Stein Dankert & Ulvik, Marit [Vis alle 9 forfattere av denne artikkelen] (2004). Danning, Informasjonsvurdering og Argumentering i naturvitenskap (DIA). Acta Didactica. ISSN 82-90904-78-9.
  • Kolstø, Stein Dankert; Ulvik, Marit; Mestad, Idar; Quale, Andreas; Isnes, Anders & Kristensen, Terje [Vis alle 7 forfattere av denne artikkelen] (2003). Danning, Informasjonsvurdering og Argumentering i naturvitenskap (DIA).Sluttrapport fra PLUTO-prosjektet. ITU.
  • Isnes, Anders; Håland, Erna & Hernes, Frank Herman (2001). IKT i skolen: Noe informasjon og ingen kommunikasjon. En tilstandsbeskrivelse av IKT-situasjonen i Sør-Trøndelag fylke. Institutt for lærerutdanning og skoleutvikling.
  • Angell, Carl; Ekern, Trond & Isnes, Anders (1997). Etterutdanning i fysikk etter R-94. Fysisk institutt og Institutt for lærerutdanning og skoleutvikling.
  • Isnes, Anders & Ringnes, Vivi (1992). Drivhuseffekten. Håndbok med oppgaver og forsøk. Datasekretariatet i KUF.
  • Angell, Carl & Isnes, Anders (1992). Videreutvikling av læringsmiljøet ved Fysisk institutt- FYS112. Fysisk institutt. ISSN 0332-5571.
  • Angell, Carl & Isnes, Anders (1991). Videreutvikling av læringsmiljøet ved Fysisk institutt - FYS111. Fysisk institutt, UiO. ISSN 0332-5571.

Se alle arbeider i Cristin

Publisert 3. nov. 2023 12:36 - Sist endret 3. nov. 2023 12:36

Prosjekter

Ingen pågående prosjekter