-
Mork, Sonja Merethe; Haug, Berit; Sørborg, Øystein; Ruben, Subashini Parameswaran & Erduran, Sibel
(2023).
HOW CAN THE SCIENCE CURRICULUM BE HUMANIZED ABOUT THE NATURE OF SCIENCE? .
-
Haug, Berit S & Øyehaug, Anne Bergliot
(2023).
Sentrale begreper i naturfag.
-
Mork, Sonja Merethe & Haug, Berit S
(2023).
Nøkler til naturfag. Eksempel på nasjonal etter- og videreutdanning.
-
Haug, Berit S & Mork, Sonja Merethe
(2023).
From vision to classroom: Professional development for teachers.
-
Haug, Berit; Mork, Sonja Merethe & Sørborg, Øystein
(2022).
Naturvitenskapelige praksiser og tenkemåter – hva betyr det i praksis?
-
Fiskum, Kirsten & Haug, Berit S
(2022).
Vurdering og muntlig-praktisk eksamen i naturfag.
-
Haug, Berit S & Mork, Sonja Merethe
(2022).
Hvordan samle og bruke data gjennom etter- og videreutdanning?
-
Mork, Sonja Merethe & Haug, Berit S
(2022).
Erfaringer fra 2-årig videreutdanningskurs for lærerutdannere .
-
Sørborg, Øystein & Haug, Berit S
(2022).
Teknologi for 1.-4. trinn.
-
Haug, Berit S & Sørborg, Øystein
(2022).
Kjerneelementet Naturvitenskapelige praksiser og tenkemåter for 1.-4. trinn.
-
Sørborg, Øystein & Haug, Berit S
(2022).
Teknologi for 5.-7. trinn.
-
Haug, Berit S & Sørborg, Øystein
(2022).
Kjerneelementet Naturvitenskapelige praksiser og tenkemåter for 5.-7. trinn.
-
Haug, Berit S & Mork, Sonja Merethe
(2022).
Nøkkelbegreper i utforskende arbeid - boklansering med smakebiter fra boka.
-
Guttersrud, Øystein; Fiskum, Kirsten; Haug, Berit S & Sørborg, Øystein
(2022).
Lærerkurs Osloprøven i naturfag trinn 4.
-
Guttersrud, Øystein; Fiskum, Kirsten; Sørborg, Øystein & Haug, Berit S
(2022).
Lærerkurs Osloprøven i naturfag trinn 7.
-
Haug, Berit S & Sørborg, Øystein
(2022).
Kjerneelementet Naturvitenskapelige praksiser og tenkemåter vgs.
-
Erlien, Wenche; Sørborg, Øystein; Gregers, Tone Fredsvik; Haug, Berit S & Korsager, Majken
(2021).
Virus og vaksine.
Vis sammendrag
Undervisningsopplegg på fire økter for naturfag på ungdomstrinnet. Elevene skal finne ut hvorfor vi kan vi bli syke av virus, hvordan immunforsvaret virker og hva vaksiner betyr for folkehelsa. Underveis skal de bruke og lage modeller.
-
Haug, Berit S & Sørborg, Øystein
(2021).
Kjerneelementet Naturvitenskapelige praksiser og tenkemåter.
-
Mork, Sonja Merethe; Henriksen, Ellen Karoline; Haug, Berit; Jorde, Doris & Frøyland, Merethe
(2021).
Knowledge domains for science teacher educators.
-
Scheie, Eldri & Haug, Berit
(2021).
Analyse av kritisk tenkning i læreplan i naturfag.
-
Haug, Berit; Sørborg, Øystein; Mork, Sonja Merethe & Frøyland, Merethe
(2021).
Naturvitenskapelige praksiser og tenkemåter - på vei mot et tolkningsfellesskap.
-
Haug, Berit & Mork, Sonja Merethe
(2021).
From vision to classroom: What teachers highlight as supportive professional development.
-
Haug, Berit & Mork, Sonja Merethe
(2021).
Nøkkelbegreper i utforskende arbeid.
-
Mork, Sonja Merethe; Haug, Berit S & Frøyland, Merethe
(2021).
NorDiNa editorial spesialnummer 2/2021.
Nordic Studies in Science Education.
ISSN 1504-4556.
17(2),
s. 131–133.
doi:
10.5617/NORDINA.8770.
-
Mork, Sonja Merethe; Henriksen, Ellen Karoline; Haug, Berit S; Jorde, Doris & Frøyland, Merethe
(2021).
Knowledge domain for science teacher educators.
-
Mork, Sonja Merethe & Haug, Berit S
(2021).
How can the activity "share and discuss written reflections" serve as a tool for pedagogical link-making and deeper learning in science?
-
Haug, Berit S & Sørborg, Øystein
(2021).
Kjerneelementer og progresjon i naturfag.
-
Mork, Sonja Merethe & Haug, Berit S
(2021).
Hvordan kreditere kilder korrekt og samvittighetsfullt.
Naturfag.
ISSN 1504-4564.
s. 66–67.
-
Erlien, Wenche; Sørborg, Øystein & Haug, Berit S
(2021).
Virus, vaksine og modeller.
Naturfag.
ISSN 1504-4564.
s. 38–39.
-
Haug, Berit S & Sørborg, Øystein
(2021).
Fysisk modell av smittekjede.
Naturfag.
ISSN 1504-4564.
s. 36–37.
-
Haug, Berit S; Sørborg, Øystein & Skår, Aud Ragnhild
(2021).
Korleis kan vi forklare om noko er levande eller ikkje?
Naturfag.
ISSN 1504-4564.
s. 30–31.
-
Mork, Sonja Merethe; Frøyland, Merethe; Haug, Berit S; Sørborg, Øystein & Skår, Aud Ragnhild
(2021).
Meitemarkkasse og nedbryting.
Naturfag.
ISSN 1504-4564.
s. 8–11.
-
Haug, Berit S; Sørborg, Øystein; Mork, Sonja Merethe & Frøyland, Merethe
(2021).
Naturvitenskapelige praksiser og tenkemåter - en introduksjon .
Naturfag.
ISSN 1504-4564.
s. 4–6.
-
Haug, Berit S; Mork, Sonja Merethe & Fiskum, Kirsten
(2019).
Kjemiske reaksjoner på 5.-7. trinn.
-
Mork, Sonja Merethe; Haug, Berit S & Fiskum, Kirsten
(2019).
Nøkler til naturfag 2.
-
Haug, Berit S; Mork, Sonja Merethe & Fiskum, Kirsten
(2019).
Nøkler til naturfag.
-
Mork, Sonja Merethe & Haug, Berit S
(2019).
Undervisning for utforskende arbeid
.
-
Mork, Sonja Merethe & Haug, Berit S
(2019).
Nøkkelbegreper for utforskende arbeid
.
-
Mork, Sonja Merethe; Haug, Berit S; Henriksen, Ellen Karoline; Jorde, Doris & Frøyland, Merethe
(2019).
Educating the educators. Creating a knowledge domain for science teacher educators through professional development.
-
Mork, Sonja Merethe & Haug, Berit S
(2019).
På vei mot dybdelæring ved hjelp av dagens skriftlige refleksjon?
-
Haug, Berit S
(2018).
Naturfagsenterets utforskende undervisningsopplegg.
-
Haug, Berit S
(2018).
Introduksjon til Naturfagsenterets utforskende undervisningsopplegg.
-
Haug, Berit S
(2018).
Engasjement, undring og elevers forkunnskaper.
-
Haug, Berit S & Fiskum, Kirsten
(2018).
Utforskende undervisning.
-
Haug, Berit Synnøve & Fiskum, Kirsten
(2018).
Planlegging av undervisning med vekt på underveisvurdering.
Naturfag.
ISSN 1504-4564.
-
Haug, Berit Synnøve
(2018).
Underveisvurdering - et innblikk.
Naturfag.
ISSN 1504-4564.
-
Fiskum, Kirsten & Haug, Berit Synnøve
(2018).
Vurdering - begrepsavklaring og rammevilkår.
Naturfag.
ISSN 1504-4564.
-
Haug, Berit Synnøve
(2018).
Aktivere og kartlegge forkunnskaper.
Naturfag.
ISSN 1504-4564.
-
Haug, Berit S; Mork, Sonja Merethe & Frøyland, Merethe
(2018).
Utforskende arbeidsmåter: Fra gjøring til læring.
Naturfag.
ISSN 1504-4564.
s. 90–95.
-
Haug, Berit S & Mork, Sonja Merethe
(2018).
Språket er en nøkkel til å lære naturfag.
Naturfag.
ISSN 1504-4564.
s. 62–65.
-
Mork, Sonja Merethe & Haug, Berit S
(2018).
Å stille spørsmål som drivkraft i utforskende aktiviteter.
Naturfag.
ISSN 1504-4564.
s. 98–101.
-
Mork, Sonja Merethe; Skår, Aud Ragnhild & Haug, Berit S
(2018).
Å legge til rette for naturfaglege samtalar.
Naturfag.
ISSN 1504-4564.
s. 66–69.
-
Haug, Berit S & Mork, Sonja Merethe
(2018).
Utforskende arbeidsmåter. Fra gjøring til læring.
-
Haug, Berit S & Mork, Sonja Merethe
(2018).
Systembegrepet som utgangspunkt for mange tema i naturfag
.
-
Fiskum, Kirsten & Haug, Berit S
(2017).
Underveisvurdering og tilbakemeldinger.
-
Haug, Berit S & Fiskum, Kirsten
(2017).
Naturfaglig snakk og grubletegninger.
-
Haug, Berit S & Fiskum, Kirsten
(2017).
Systematisk begrepstrening i fagene.
-
Haug, Berit S & Fiskum, Kirsten
(2017).
Begreper og faglig snakk.
-
Haug, Berit Synnøve
(2017).
Begrepslæring i naturfag.
Naturfag.
ISSN 1504-4564.
-
Mork, Sonja Merethe & Haug, Berit S
(2017).
Kreativitet satt i system.
-
Mork, Sonja Merethe & Haug, Berit S
(2017).
Using reading goals as support for deep learning.
-
Haug, Berit S & Mork, Sonja Merethe
(2017).
Fra visjon til klasserom. Hva slags støtte trenger lærere for å fremme dybdelæring i naturfag?
-
Mork, Sonja Merethe & Haug, Berit S
(2017).
Lesemål som støtte for dybdelæring i naturfag.
-
Haug, Berit S & Mork, Sonja Merethe
(2017).
Dybdelæring med utforskende arbeidsmåter.
-
Fiskum, Kirsten & Haug, Berit S
(2016).
Realfagskommuner.
-
Haug, Berit S
(2016).
Naturfag i skolen.
-
Haug, Berit S & Dahl, Maria Gaare
(2016).
Faglig forståelse gjennom utforskende naturfag, 5.-7. trinn.
-
Haug, Berit S & Skår, Aud Ragnhild
(2016).
Språk og naturfag.
-
Fiskum, Kirsten; Hov, Asbjørn Magnar & Haug, Berit S
(2016).
Hvordan benytte naturfaglige nettressurser for barnehage og skole til konkretisering av den lokale strategien?
-
Fiskum, Kirsten & Haug, Berit S
(2016).
Hvordan benytte naturfaglige nettressurser i nettverksarbeid og til spredning i eget kollegium?
-
Haug, Berit S & Gaare Dahl, Maria
(2016).
Faglig forståelse gjennom utforskende naturfag, 1.-4. trinn.
-
Haug, Berit S & Skår, Aud Ragnhild
(2016).
Naturfag for å lære språk - språk for å lære naturfag.
-
Haug, Berit S & Mork, Sonja Merethe
(2016).
Variert og tilpasset opplæring.
-
Haug, Berit S
(2015).
Vurdering.
-
Haug, Berit S
(2015).
Teaching for conceptual understanding in science within an integrated inquiry-based science and literacy setting.
Nordic Studies in Science Education.
ISSN 1504-4556.
11(3),
s. 314–314.
doi:
10.5617/nordina.1900.
-
Haug, Berit S & Tusvik, Rim
(2015).
Naturfag for å lære språk - språk for å lære naturfag.
-
Mork, Sonja Merethe & Haug, Berit S
(2015).
Dybdelæring. Læreres erfaringer med Forskerføtter og leserøtter.
-
Mork, Sonja Merethe & Haug, Berit S
(2015).
Depth and progression. Primary teachers' experiences from teaching an integrated inquiry based science and literacy curriculum.
-
Ødegaard, Marianne; Haug, Berit S; Mork, Sonja Merethe & Sørvik, Gard Ove
(2015).
Improving an Inquiry-Based Science and Literacy Teaching Model.
-
Ødegaard, Marianne; Haug, Berit S; Mork, Sonja Merethe & Sørvik, Gard Ove
(2015).
Improving an inquiry-based science and literacy teaching model through research and professional development courses.
-
Haug, Berit S & Mork, Sonja Merethe
(2015).
Observasjon, slutning og evidens.
-
Mork, Sonja Merethe & Haug, Berit S
(2015).
Dybdelæring. Lærerers erfaringer med Forskerføtter og leserøtter.
-
Haug, Berit S
(2015).
The Importance of Turning Teachable Moments into Learnable Moments.
-
Haug, Berit S; Tusvik, Rim & Dahl, Maria Gaare
(2014).
Språk og naturfag.
-
Haug, Berit S
(2014).
Begrepsinnlæring og underveisvurdering i naturfag.
-
Ødegaard, Marianne; Haug, Berit Synnøve; Mork, Sonja Merethe & Sørvik, Gard Ove
(2014).
Challenges and Support when Teaching Science through an Integrated Inquiry and Literacy Approach.
-
Haug, Berit Synnøve
(2014).
Begrepslæring i utforskende aktiviteter.
-
Haug, Berit Synnøve
(2014).
Presentasjon av Forskerføttermodellen.
-
Haug, Berit Synnøve
(2014).
Teaching for conceptual understanding in science within an integrated inquiry-based science and literacy setting.
Det matematisk naturvitenskapelige fakultet.