Kaffe i Origo - om utveksling

Lurer du på hva utveksling er, eller hvordan du går frem for å dra ut? Kom og slå av en prat med folk med erfaring, og få deg en kaffe i Origo.

Tre menn som snakker sammen.
Foto: Jarli&Jordan/UiO

Kaffe i Origo er en uformell samling, hvor studenter og ansatte kan møtes over en kaffe eller te. Denne gangen med tema utveksling, men vi er åpen for en prat om hva som helst.

Fristen for å søke utveksling for våren er 15. september. (15. oktober for utveksling til UNIS.) Selv om du ikke tenker å dra ut allerede neste semester, kan det være lurt å finne ut mer. Vi anbefaler nemlig alle å dra på utveksling.

12.00 - 12.15: Kort innlegg om utveksling - Motivasjon og praktikaliteter

12.15 - 13.00: Samtale over "kaffebordene" med de som er til stede

Disse kommer:

• Programkoordinatorene fra Fysikk og astronomi, Elektronikk, informatikk og teknologi, Honours-programmet, master i fysikk og Computational Science - De kan si noe om hvordan et opphold passer inn i løpet ditt.
  • MN Internasjonal - Kan si mer om søknadsprosessen ved utveksling, og har kunnskap om mange av avtalene ved MN.
  • Sunniva Siem - Kjernefysiker med erfaring fra Japan, Sør-Afrika, CERN.
  • Nigar Abbasova - Student med erfaring fra Erasmuspraksis til Danmark.
  • Fysisk Fagutvalg - Studentenes representanter ved instituttet, og medarrangør av Kaffe i Origo-møtene.
  • Jenny Finsrud - Student med erfaring fra opphold i Sør-Korea.
  • Elias Udnæs - Student med erfaring fra opphold i Canada.
  • Joakim Bergli - Programrådsleder i Fysikk og astronomi.
  • Erik Adli - Høyenergifysikk, med erfaring fra CERN.
  • Carl Andreas Lindstrøm - Postdoc i Høyenergifysikk, med master fra Cambridge, postdoc fra Tyskland og opphold både ved CERN og USA.

Mer informasjon om utveksling:

Kaffe i Origo

For å gjøre det lettere for studenter og ansatte å treffe hverandre vil vi omtrent hver måned arrangere et uformelt kaffemøte i Origo, med varierende temaer for hver gang. I tillegg til de som er invitert med utgangspunkt i temaet, vil ledelsen ved instituttet og studieadministrasjonen forsøke å være til stede hver gang. Selv om det er et tema hver gang, kan dere snakke med oss om hva dere vil. Håper å se dere der.

Publisert 31. aug. 2022 21:10 - Sist endret 8. sep. 2022 10:14