English version of this page

Nytt ansikt: Francesco Giannelli

Ny gjesteforsker ved Center for Ecological and Evolutionary Synthesis (CEES). Fra Italia.

Personfoto av mann

Francesco Giannelli. Foto: privat.

Jeg er en doktorgradsstudent ved Marche Polytechnic University (Ancona, Italia). Hovedprosjektet mitt tar sikte på å undersøke dynamikken til både nøytral og ikke-nøytral genetisk variabilitet til to invaderende fiskearter: dragefisk (Lionfish) og havmus (Rabbitfish) under deres kolonisering av Middelhavet.

Mine forskningsinteresser gjelder studiet av evolusjonære prosesser til ikke-modellarter, med en spesiell interesse for simuleringsmodeller for å utlede historisk populasjonsdynamikk og forutsi fremtidige scenarier.

Jeg skal være gjesteforsker de neste tre månedene ved Archaeogenomics-gruppen for å få muligheten til å jobbe med forhistorisk DNA-data.

Publisert 19. feb. 2024 13:15 - Sist endret 19. feb. 2024 13:15