English version of this page

Aktuelle saker

Published Aug. 27, 2019 9:45 AM

Are you a scientist working on health-related topics in the life science domain? Do you have an idea for a new solution or technology with innovation potential, but need help to take the next steps? Why not let UiO:Life Science’s two-year innovation programme SPARK Norway help you! The last application deadline was 14 November 2019.

Picture of participants at NorRen 2019
Published June 26, 2019 2:10 PM

The 2019 Norwegian Research School in Renewable Energy (NorRen) took place at Leangkollen in Asker from 17th to 21st of June. The summer school was organized by UiO:Energy in collaboration with the two Norweigan centres for environment-friendly energy research (FME centres) MoZEES and Bio4Fuels. The program was designed to be both interdisciplinary and interactive, with a mixture of expert talks, lectures and group work focusing on various aspects of sustainable transport.

Jon Døhl og Tore Rem. Foto: UiO
Publisert 20. juni 2019 15:00

I styremøtet 19. juni ble Jo Døhl tilbudt stilling som fakultetsdirektør ved Det matematisk-naturvitenskapelige fakultet, og Tore Rem ble tilbudt stillingen som direktør for satsingen UiO:Norden. 

Publisert 18. juni 2019 14:39

I løpet av det neste året skal UiO komme fram til hvilke tematiske områder som skal prege Livsvitenskapsbygget som står ferdig i 2024. – Om det blir hjernehelse, nevrologiske sykdommer, antibiotikaresistens eller noe helt annet, det vet vi først om et år, sier UiOs viserektor for forskning og innovasjon, Per Morten Sandset, som har initiert arbeidet.

Image may contain: event, meal, restaurant, table, fun.
Published June 14, 2019 2:47 PM

The Oslo nodes premises at the Department of Chemisrtry have been renovated and the group has moved back in.

Publisert 20. mai 2019 13:13

Kandidater fra Universitetet i Oslo klarer seg fint i arbeidslivet. Det viser Kandidatundersøkelsen, som ble offentliggjort i dag. Ekstra godt går det med dem som har lang utdannelse, og som er flinke til å kommunisere sin egen kompetanse.