Arrangementer

Kommende

Tid: 26. jan. 2021 09:1512:00

Dette er del 2 av 3 i workshopserien Seminar- og gruppeundervisning. Se hele serien og finn påmelding her: Workshop i tre deler: Seminar- og gruppeundervisning

Tid: 2. feb. 2021 09:1512:00

Dette er del 3 av 3 i workshopserien Seminar- og gruppeundervisning. Se hele serien og finn påmelding her: Workshop i tre deler: Seminar- og gruppeundervisning

Bildet kan inneholde: produkt, rektangel, skrift, logo, grafikk.
Tid og sted: 3. feb. 2021 12:0013:30, Se egen zoomlenke i tekst

15.mars er fristen for å søke om å bli en av UiOs meritterte undervisere. I dette seminaret får du innsikt i hvordan du kan tenke rundt egen søknad og få gode råd og tips til å tenke utvikling av egen undervisning. Tematikken er aktuell for andre enn UiO-undervisere også.

Tid og sted: 4. feb. 2021 14:1516:00, Zoomlenke kommer i epost

I samarbeid med UiO:Helpdesk inviterer LINK til en serie digitale verksteder der du som underviser kan få støtte til å videreutvikle din bruk av de digitale mulighetene. Serien består av tematiske, enkeltstående verksteder slik at du kan plukke og mikse det som er interessant for deg. Foreløpig er fire verksteder klare for påmelding, men vi planlegger å tilby flere utover i semesteret.

Tidligere

Tid: 22. jan. 2021 09:1513:00

Dette er del 1 av 3 i workshopserien Seminar- og gruppeundervisning. Se hele serien og finn påmelding her: Workshop i tre deler: Seminar- og gruppeundervisning

Bildet kan inneholde: produkt, bord, design, interiørdesign, rom.
Tid og sted: 22. jan. 2021 09:15, Se egne tider for samling 2 og 3 i teksten

Seminar- og gruppeundervisning er potensielt en avgjørende arena for læring og faglig-sosial tilhørighet for studenter. LINK tilbyr derfor en felles workshop og opplæringsserie for emne-/fagansvarlige, studieadministrasjon og seminarledere/gruppelærere. Vi vil ha et særskilt fokus på oppgaver og aktiviteter som er egnet for seminar- og gruppeundervisning samt på digital/hybrid seminar-/gruppeundervisning.

Tid og sted: 21. jan. 2021 14:1516:00, Zoomlenke kommer i epost

I samarbeid med UiO:Helpdesk inviterer LINK til en serie digitale verksteder der du som underviser kan få støtte til å videreutvikle din bruk av de digitale mulighetene. Serien består av tematiske, enkeltstående verksteder slik at du kan plukke og mikse det som er interessant for deg. Foreløpig er fire verksteder klare for påmelding, men vi planlegger å tilby flere utover i semesteret.

Bildet kan inneholde: Barechested, Mann, Stående, Menneskelig, Photography.
Tid og sted: 15. jan. 2021 13:0014:00, Se egen zoomlenke i tekst

I årets første Snakk Om inviteres du til å være med å snakke om hva som faktisk fungerer i digital undervisning. I dette seminaret vil vi både høre hva forskningen sier om tematikken, og vi vil høre fra studenter om deres erfaringer.

Tid og sted: 15. jan. 2021 10:0011:00, Kurset blir holdt over Zoom

Skal du undervise over Zoom og ønsker du å få maksimalt utbytte av Zoom som et digitalt undervisningsverktøy? Da er dette kurset for deg. UiO:Helpdesk inviterer til digitalt kurs om bruk av Zoom i undervisning.

Tid og sted: 14. jan. 2021 14:1516:00, Zoomlenke kommer i epost

I samarbeid med UiO:Helpdesk inviterer LINK til en serie digitale verksteder der du som underviser kan få støtte til å videreutvikle din bruk av de digitale mulighetene. Serien består av tematiske, enkeltstående verksteder slik at du kan plukke og mikse det som er interessant for deg.

Tid og sted: 14. jan. 2021 09:0010:00, Kurset blir holdt over Zoom

Skal du undervise over Zoom og ønsker du å få maksimalt utbytte av Zoom som et digitalt undervisningsverktøy? Da er dette kurset for deg. UiO:Helpdesk inviterer til digitalt kurs om bruk av Zoom i undervisning.

Tid og sted: 8. jan. 2021 12:0014:00, Zoom

KURT inviterer til en REAL Prat og erfaringsdeling om høstens eksamen.

teacher and student
Tid og sted: 8. jan. 2021 09:0011:00, Zoom

Every year in August and January we arrange REAL undervisning and REAL teaching as a kick-start of the semester with focus on teaching and learning. 

Tid og sted: 7. jan. 2021 09:0011:30, https://uio.zoom.us/meeting/register/u5Aqcuyvrj8uH9OujaQSw2vi33Nw_NHs4xPl

Vi inviterer til REAL undervisning som webinar.

Bildet kan inneholde: kaffe kopp, serveware, sittende, tallerken, kopp.
Tid og sted: 3. des. 2020 12:0013:00, Zoomlenke i teksten

We welcome all to the last Snakk Om-seminar of 2020! The topic of the day is Teaching Portfolios and the programme to award excellent teachers. 

You will find the link to the event below. 

Illustrating photo
Tid og sted: 1. des. 2020 14:0015:00, Join Zoom Meeting https://uio.zoom.us/j/61015798946?pwd=OUV2S2FBY2VGUUdacGExVFlyS1VPZz09

What do we mean by "learning programming", why do many find it challenging to learn, what are really the main challenges, which aspects do people in different settings need to learn and how do they best learn it? Geir Kjetil Sandve will give a brief introduction to a discussion where we look forward to hearing experiences and viewpoints inspired by the myriad settings where people in our environment have been involved in programming.

Bildet kan inneholde: kaffe kopp, serveware, sittende, tallerken, kopp.
Tid og sted: 19. nov. 2020 13:0014:00, Zoomlenke i teksten

Bli med oss og snakk om hvordan vi kan skape gode og faglige diskusjoner og samarbeid i undervisningen ved å fokusere på bruken av smågrupper.

Lenke til arrangement ligger i teksten under.

Illustrating photo
Tid og sted: 17. nov. 2020 14:0015:00, Zoom:
Illustrating photo
Tid og sted: 3. nov. 2020 14:0015:00, Zoom:

Tor Ole Odden:

"The field of educational research has a massive literature base, with many journals that have been publishing articles for almost a century (or longer). How do we sort through and make sense of literature at this scale? We have begun using an unsupervised machine learning technique from the field of natural language processing, known as latent Dirichlet allocation, to analyze articles from the fields of physics education research and science education research. This technique allows us to extract latent themes, or topics, from the literature and quantify the rise and fall of those topics over time.

In this talk, I will present the basics of the technique, describe some of its underlying theory and applications, and showcase some of the trends that it reveals in how science education theory and practice has evolved over the last 20-100 years." 

Bildet kan inneholde: dingser, mobiltelefon, tekst, smarttelefon, kommunikasjonsenhet.
Tid og sted: 8. okt. 2020 10:0011:00, Zoom, se lenke i teksten

Hvordan aktivisere studentene i din digitale undervisning? På hvilken måte kan studentresponssystemet Mentimeter bidra til høyere engasjement - og gøyere engasjement? 

Dette seminaret bygger på "Introduksjon til Mentimeter", men er åpent for alle interesserte! 

Bildet kan inneholde: dingser, mobiltelefon, tekst, smarttelefon, kommunikasjonsenhet.
Tid og sted: 6. okt. 2020 10:0011:00, Zoom, se lenke i teksten

Hvordan aktivisere studentene i den økte digitale undervisningshverdagen? 

LINK inviterer til to seminarer der du vil få en innføring i studentresponsverktøyet Mentimeter. 

Bildet kan inneholde: kaffe kopp, serveware, sittende, tallerken, kopp.
Tid og sted: 25. sep. 2020 13:0014:00, Se i tekst under

Bli med oss og snakk om hvordan vi kan bruke studentresponssystemer for å støtte opp om studenters faglige utvikling..

Lenke til arrangement ligger i teksten under.

Tid og sted: 15. sep. 2020 12:0014:00, Zoom

KURT inviterer til en REAL Prat som støtte i høstsemesteret.

Bildet kan inneholde: kaffe kopp, serveware, sittende, tallerken, kopp.
Tid og sted: 27. aug. 2020 13:0014:00, Zoomlenke i teksten

Bli med oss og snakk om hvordan vi kan bruke hverandrevurdering som en metode for studentaktiv læring.

Lenke til arrangement ligger i teksten under.

Bildet kan inneholde: student, læring, ungdom, moro, samtale.
Tid og sted: 25. aug. 2020 13:0014:00, Eilert Sundts hus, Auditorium 1

Vil du vite hvordan du kan anvende læringsassistenter i dine emner for å styrke både det faglige og sosiale miljøet? Bli med og få inspirasjon og ideer til hvordan ditt emne kan ta unytte av læringsassistenter som en ekstra ressurs i undervisningen!