REAL Prat – studenter med stort læringspotensial

KURT inviterer til en REAL Prat om hvordan vi kan hjelpe studentene med å utvikle seg faglig.

MN har som mål at "flest mulig skal lære mest mulig". Når vi snakker om differensiering i undervisningen har vi lett for å fokusere på de med lav motivasjon eller de som lærer på andre måter enn den akademiske kulturen legger opp til. I denne REAL prat sesjonen  adresserer vi studenter med stort læringspotensial. 

Hvert år og i hvert kull er det studenter som lærer fortere og mer komplekst enn sine jevnaldrende. For at disse studentene skal beholde motivasjonen og utvikle sitt potensial, må vi gi dem utviklingsmuligheter både innenfor ordinær undervisning og via studietilbud som for eksempel honours-programmet. Vi inviterer til en Real prat om: Hvordan identifiserer vi studenter med stort læringspotensial og hvordan støtter vi dem i læringsprosessen?  

Program: 

Sammen med professor i psykologi Ella Idsøe legger vi opp til diskusjon:  

  • Hvordan identifiserer vi studenter med stort læringspotensial?

  • Hvordan kan vi legge til rette for studenter med stort læringspotensial?

Professor Ella Idsøe er ansatt ved MN, og hun vil fortelle oss mer om forskjellene mellom "skoleflinke" studenter og studenter med stort læringspotensial.  

For hvem?  

  • Gruppelærere, lærere og studieadministrative som er i kontakt med studenter på MN 

  • Alle som er interessert i å vite mer om studenter med stort læringspotensial 

Påmelding her: zoom-lenke med registrering 

Presentasjon om studenter med stort læringspotensial 

Publisert 15. mars 2021 10:12 - Sist endret 12. apr. 2022 10:35