NB! Gjennomføres på Engelsk! Flyttet fra Auditorium 1, Gelogibygget til Grupperom 1 Georg Sverdrups hus.
Denne høsten er vi så heldig å ha Gerald Feldman, professor i Fysikk, på besøk for å jobbe med hvordan vi kan få gode aktive undervisningstimer til fungere. Han har mange års erfaring med å gjøre Fysikkundervisning aktiv med hjelp av læringsmetoden SCALE-UP og vi tar en god prat om hva han mener er viktig for å få til læringsaktiviteter når det er mange i rommet.
Program
14:15 - 15.00 - SCALE-UP ved Gerald Feldman
For å forbedre kritisk tenkning og utvikle problemløsningsevner, har samarbeidende gruppelæringsmiljøer vist seg å være meget effektive. I SCALE-UP pedagogisk tilnærming sitter studentene ved runde bord i grupper på tre, hvor de utfører en rekke blyant-/papirøvelser («ponderables») ved hjelp av små tavler og utfører praktiske aktiviteter som demoer og laboratorier (« håndgripelige ting") i timen. Formelle forelesninger reduseres til et minimum og instruktøren fungerer mer som en "coach" for å lette de akademiske øvelsene som studentene utfører.
Gerald Feldman vil presentere en oversikt over SCALE-UP-konseptet og beskrive implementeringen ved George Washington University de siste 15 årene. Han vil også diskutere empiriske data samlet inn fra vurderinger gitt til SCALE-UP-samarbeidsklassene og de vanlige forelesningsklassene ved GWU for å gjøre en komparativ studie av effektiviteten til de to metodikkene.
15.00 - 15:15 - Pause
15:15 - 16.00 - Diskusjon:
Mange opplever at de store klassene er mer utfordrende å aktivisere, og syntes det er vanskelig å se hvordan læringsaktiviteter kan organiseres. Vi diskuterer og deler erfaringer: Hvordan kan vi gjøre de store klassene mer aktive?
Påmelding