Min metode - Anja Røyne

Anja Røyne forteller om sin metode for formidling på Formidlingsforum på MN på Realfagsbiblioteket, der du kan møte  kollegaer med interesse for formidling, for gjensidig inspirasjon og erfaringsutveksling.

Anja Røyne

Foto: Hilde Lynnebakken

Min metode - fra idé til ferdig bok

Anja er fysiker og jobber ved Fysisk institutt. Hun startet sin formidlingskarriere med vitenskapsbloggen «Fysikk og fascinasjon», og har siden vært fast gjest på Abels tårn og utgitt tre bøker. Hennes første bok, «Menneskets grunnstoffer», vant Brageprisen i 2018. I dag har hun ansvar for kurset MNKOM9010 - Communicating Science for PhD-studentene på MN-fakultetet.

Min metode vil Anja fortelle om hvordan hun arbeider med populærvitenskapelige bøker, fra ide til ferdig utgitt bok. I tillegg vil hun snakke litt om hvordan hun opplever rollen som «ekspert» i offentligheten og om hvordan formidling til allmenheten virker inn på arbeidet som forsker.

Publisert 1. sep. 2023 14:05 - Sist endret 19. jan. 2024 10:43