Min metode - Gaute Einevoll

Gaute Einevoll forteller om sin metode for formidling på Formidlingsforum på MN på Realfagsbiblioteket, der du kan møte  kollegaer med interesse for formidling, for gjensidig inspirasjon og erfaringsutveksling.

Gaute Einevoll

Foto: Håkon Sparre (NMBU)

Min metode - å lage min egen podcast

Gaute er fysiker og jobber ved Fysisk institutt på UiO og Institutt for fysikk på NMBU på Ås. Han har på ulikt vist formidlet populærvitenskap i 25 år, gjennom foredrag, avisartikler, opptredener i TV og radio (de siste årene som fast gjest i Abels Tårn) og teaterkonsulent. Han har også utgitt de to populærvitenskapelige fysikkbøkene "Naturens kode" (Gyldendal, 2005; redaktør sammen med Eirik Newth) og "Hva er fysikk" (Universitetsforlaget, 2007). Siden 2019 har han laget podcasten "Vett og vitenskap" hvor det per i dag har kommet ut 64 episoder.

Min metode vil Gaute fortelle om hvorfor og hvordan han podcaster og erfaringer han har gjort seg om podcasting som formidlingsform.

Publisert 1. sep. 2023 14:03 - Sist endret 19. jan. 2024 10:43