Min metode - Katharina Vestre

Katharina Vestre forteller om sin metode for formidling på Formidlingsforum på MN på Realfagsbiblioteket, der du kan møte  kollegaer med interesse for formidling, for gjensidig inspirasjon og erfaringsutveksling.

Katharina Vestre

Foto: Emil Vestre

Min metode - historefortelling

Katharina Vestre er cellebiolog og jobber som forfatter og underviser. Hennes første bok, Det første mysteriet, ble nominert til Brageprisen og oversatt til 23 språk. I tillegg har hun sammen med Linnea Vestre skrevet Dyrenes rekordbok, en illustrert faktabok for barn. For tiden arbeider hun med to nye bøker og underviser i formidlingskurset MNKOM3000/4000 for bachelor- og masterstudenter på MN-fakultetet.

Min metode vil Katharina fortelle om hvordan hun bruker litterære virkemidler og historiefortelling til å formidle naturvitenskap.

Publisert 1. sep. 2023 13:55 - Sist endret 19. jan. 2024 10:43