English version of this page

E-postlister ved Matematisk institutt

En oversikt over hvilke e-postlister som fins ved Matematisk institutt, og hvem du får tak i når du sender til listene. Lurer du på hvilke lister du selv står på, kan du finne ut av det ved å logge deg på uios eget listesystem: sympa.uio.no/math.uio.no med vanlig uio-bruker/passord.

Husk: ikke send mer e-post enn nødvendig (vi er alle ansvarlige for hva vi fyller hverandres innboks med).

Alle / Ansatte

• ansatte[at]math.uio.no - alle som har en naturlig tilknytning til Matematisk institutt, det vil si ansatte, emeriti og stipendiater

Om bruk av listen "ansatte" - hva er greit å sende ut og hva er ikke greit.

Seksjonene

Forskningsgruppene

Noen forskningsgrupper har egne lister som de bruker til seminarinvitasjoner o.l. Ta kontakt med lederen for den enkelte forskningsgruppe hvis du har spørsmål om disse listene (de administreres av gruppene selv).

Andre lister

Om bruk av listene

For å unngå mer e-post enn nødvendig forsøker vi å begrense bruken av e-postlistene. Dette gjelder spesielt "ansatte@math.uio.no". Denne brukes kun til viktige og nødvendige meldinger til alle ansatte.

Eksempler på e-poster som sendes ut på listen:

• Informasjon fra administrasjonen om undervisning, arbeidsforhold og forskning.
  • Informasjon om arrangementer som er aktuelle for alle ansatte ved instituttet.

Eksempler på e-poster som ikke videresendes til listen:

• jobbannonser fra andre institusjoner
  • arrangementer som "kan" være interessante for noen av våre ansatte
  • spørreundersøkelser osv.
  • e-poster med politisk innhold

Når det gjelder arrangementer som er aktuelle for våre ansatte:
Vi videreformidler kun én e-post til ansatte-listen (ingen påminnelser - det gir fort mye ekstrapost). Husk at det er mulig å abonnere på de arrangementslistene du er interessert i! Så trenger du ikke å vente på e-post for å holde deg oppdatert. Slik gjør du: Gå inn på den arrangementslisten du er interessert i på nett, scroll til bunnen av siden og trykk "abonner". Se for eksempel denne siden.

Hvis du har spørsmål om instituttets e-postlister, kontakt Elisabeth eller Yngvar

Publisert 28. apr. 2014 15:41 - Sist endret 14. mai 2024 10:59