Forskning og undervisning

Publisert 18. sep. 2020 15:53

Fysikkstudenten Une har i sommer byttet ut studiene på Blindern med å analysere batterier på Kjeller. – Jeg lærer så mye om arbeidslivet som jeg ellers ikke hadde lært, sier Une om årets sommerjobb.

Publisert 28. aug. 2020 07:17

– Hei, har dere et ledig prosjekt for studenter i sommer? Det var slik fysikkstudenten Barathy sikret seg årets sommerjobb hos Institutt for astrofysikk ved Universitetet i Oslo.

Publisert 17. aug. 2020 07:00

Tuba, fysikk og grønn politikk er blant interessene til Halvard Sutterud. Med Aker scholarship skal han nå ta doktorgrad i maskinlæring ved Imperial College i London.

Publisert 30. juni 2020 11:55

Da koronapandemien slo til i mars 2020 var molekylærbiologistudenten Anette raskt ute med å kontakte Rikshospitalet. Takket være forskergruppen hun er del av kan vi nå teste nordmenn for antistoffer mot koronaviruset samt studere hvordan immunsystemet møter viruset.

Publisert 29. aug. 2019 12:25

Veronica er fysikkstudent og brenner for formidling av realfag. Hun mener at veien til realfag bør bli litt kortere og i sommer har hun hatt kurset «Tryll med atomer» for elever i Sommerskolen i Oslo.

Publisert 20. mars 2019 15:34

Masteroppgaven var så gøy å jobbe med at hun bestemte seg for å bli forsker, forklarer Simone Mester, Nå er hun doktorgradsstipendiat på Rikshospitalet, hvor hun arbeider med å utvikle bedre kreftbehandling.

Publisert 9. mai 2018 15:49

Biokjemikeren Katharina forsker på celler samtidig som hun driver med formidling. Som student skrev hun boken ”Det første mysteriet”, om deg før du ble født.

Publisert 15. feb. 2018 13:23

Kjemikeren Kristina får ledelses- og undervisningskompetanse mens hun stortrives i jobben som lektor i naturfag og matematikk. Alt gjennom den attraktive ordningen Teach First.

Publisert 10. juli 2017 14:35

Cellebiolog Tuva Holt Hereng har doktorgrad i sperm. Hun er forsker i det lille selskapet Spermatech, hvor hun jo jobber med å utvikle p-piller for menn.

Publisert 23. feb. 2017 19:00

Francesca klipper verden i bittesmå deler og studerer dem, atom for atom. Når hun setter bitene sammen igjen, trer helheten og sammenhengen fram. Slik er hverdagen hennes om i jobben som kjemiker på Sintef.