Masterstudier ved Fysisk institutt - Informasjonsmøte om muligheter

Søknadsfristen til masterstudier nærmer seg. For å gjøre det enklere å finne ut hva de forskjellige studieretningene tilbyr, arrangerer vi et digitalt infomøte.

Mann i verneutstyr.

Møtet består av to hoveddeler:

1. Forskningsleder Andreas Görgen forteller litt om hva en mastergrad hos oss innebærer (ca. 15 min)

Studieadministrasjonen forteller om søknad og opptakskrav (ca. 15 min)

2. Representanter for hver studieretning kan treffes i hvert sitt Breakout Room. (60 min)

De forteller kort om studieretningen, og svarer på spørsmål.

Studenter går inn i ønskede rom for å høre om de forskjellige retningene, og etter 10 minutter vil vi be dere gå videre til neste rom. Vi ber dere fordele dere slik at det ikke blir for mange på hvert rom. Vi avslutter omkring 17.30.

Følgende retninger vil være representert:
Rom (Studieretning) Tilgjengelige personer
Hovedrom Grete og Espen (Studiekonsulenter)
Computational Science - Physics Morten Hjorth-Jensen
Computational Science - Materials Science
ELITE - Mikroelektronikk og sensorteknologi Ketil Røed, Philipp Häfliger, Sondre Slettemoen (masterstudent)
ELITE - Signalbehandling og avbildning Sven Peter Näsholm, Andreas Austeng, Martin Røvang (masterstudent)
Fysikk - Biologisk og medisinsk fysikk Eirik Malinen, Nina F.J. Edin
Fysikk - Fysikkdidaktikk Ellen Karoline Henriksen
Fysikk - Kjerne- og partikkelfysikk Alexander Lincoln Read, Sunniva Siem
Fysikk - Materialer, nanoteknologi og kvantefysikk Luiza Angheluta-Bauer
Fysikk - Romfysikk- og teknologi Lasse Clausen
Fysikk - Teoretisk fysikk Are Raklev, Olav Syljuåsen, Benedicte Nyheim (masterstudent)
Nummererte gjesterom Til låns ved behov for ekstra rom

Målet med dette møtet er å gjøre det lettere å finne ut hva man kan søke på, ikke å bestemme seg for veileder og masteroppgave. Vi har oppfordret studieretningene om å holde separate møter i etterkant av dette møtet, hvor dere kan få mer detaljert informasjon om retningene og mulighet til å treffe potensielle veiledere.

Vi vil ellers anbefale dere å ta en titt på våre mastersider, hvor dere kan se et utvalg av potensielle masteroppgaver, samt se masteroppgaver skrevet av tidligere studenter

Studieadministrasjonen, Fysisk institutt
Publisert 12. feb. 2021 17:11 - Sist endret 17. feb. 2021 13:15