Topp innsats fra UiO:GEO i Holmenkollstafetten 2024!

To motiverte og spreke lag fra Institutt for geofag stilte på årets Holmenkollstafett den 4. mai. Et lag sammensatt av løpere fra de ansattes rekker, og et studentlag. Bare et minutts tidsforskjell på sluttida ble resultat for de to lagene fra instituttet.

Foto: Holmenkollestafetten 2024: Løperteamet for ansatte ved Institutt for geofag utenfor Geologibygningen, Blindern, lørdag 4. mai. Bildet er tatt like før start. Foto: Privat

Holmenkollstafetten er Norges største friidrettsarrangement og arrangere hver mai i Oslo. Stafetten ble arrangert første gang i 1923 av Tjalve etter inspirasjon fra lignende løp i Stockholm. Et mål er å vise frem friidrett, og å gi klubbene et samlingspunkt om våren.

Holmenkolltafetten går i en trasé med start fra St. Hanshaugen og siste løper går i mål ved Bislett stadion. Denne lørdagen stilte rekordmange på stafetten, og det var i år rundt 82 000 deltagere.

Resultater for GEOs lag på årets stafett

Foto: Stafettpinnen for Institutt for geofag sitt lag med nummer 6090. Foto: Thor A. Thorsen

Institutt for geofag stilte med to lag på årets Holmekollstafett.

De ansattes lag med navnet UiO Institutt for geofag, og studentenes lag med med navn; UiO Geofag-studentene. Bare ett minutt skilte de to lagene på sluttida da de kom i mål.

Instituttets løperlag fikk sluttid rundt 30 minutter etter vinnerne av Holmenkollstafetten, som ble  Ullensaker/Kisa IL Friidrett som oppnådde sluttida 49:16 minutter.

Sluttidene for Institutt for geofag sine to løperteam ble;

• UiO Institutt for geofag (ansatte): 1:19:02
  • UiO Geofag-studentene (studentene): 1:20:03

Løpere fra GEO:UiO

Institutt for geofag har stilt med lag i Holmenkollstafetten i mange år. Løperne stiller fra alle seksjoner ved instituttet, og også i de senere årene, har studentenes stilt med et eget lag.

Løpere på instituttlaget var: Karl Johan - Ibrahim - Oleksandra - Torsten - Petra - Clint - Thomas - Nora - Mohammad - Thor A. - Jack - Carolin - Owen Rohwer - Itamara - Wenxue (laget kom på 919. plass)

Løpere på GEO-studentlaget var: Erlend - Sara - Isak - Erlend - Sverre - Malene - William - Jacob Kress - Mariana - Fredrik - Tora - Amanda - Sara F. - Charlene - Nickolai (laget kom på 1050. plass)

Organisatorisk leder og ildsjel bak instituttets deltagelse på Holmenkollstafetten var Thor Axel Thorsen.

Mer informasjon og alle resultater finnes på holmenkollstafetten.no

Gratulerer med topp resultat og god innsats!

Av Gunn Kristin Tjoflot
Publisert 8. mai 2024 13:52 - Sist endret 8. mai 2024 15:01